سگ رباتیک در گرفتن گروگان‌گیرها به پلیس کمک می‌کند

0
67

سگ رباتیکی که در خیابان‌های شهر برانکس نیویورک حرکت می‌کرد باعث حیرت مردم شد.

این ربات که “دیجی ‌داگ”(Digidog) نام دارد یک پلیس را همراهی می‌کرد که یک مورد ورود بدون اجازه به منزل را بررسی کنند.

“دیجی داگ” سال گذشته که به پلیس نیویورک پیوست رنگ آن از زرد به آبی مشکی تغییر داده شد و نامی جدید به آن دادند. در ابتدا سازندگان نام آن را “اسپات” گذاشته بودند.

طبق گزارشات این سگ رباتی برای بررسی به داخل یک ساختمان فرستاده شد تا محیط را برای احتمال وجود گروگان‌گیری جستجو کند اما چیزی پیدا نشد.

“دیجی‌داگ” که از رباتهای شرکت بوستون دینامیکس است، برای شرایط اضطراری که برای پلیس‌ها خطرناک است طراحی شده است. این ربات دوربین‌هایی برای جستجوی منطقه و ارسال تصاویر در لحظه دارد و همچنین دارای هوش مصنوعی است که آن را هدایت می‌کند.

اعضای بخش پاسخگویی به مسائل فنی در دپارتمان پلیس شهر نیویورک به ABC۷ گفتند که این سگ رباتیک وزنی ۷۰ پوندی (۳۲ کیلوگرم) دارد و می‌تواند با سرعت ۳.۵ مایل (۵.۶ کیلومتر) در ساعت بدود و از موانع بالا برود.

همچنین می‌تواند یک ارتباط دوطرفه بین افسر و مظنون برقرار کند بدون آن که نیاز به انجام کارهای خطرناک باشد.

پلیس از دیجی‌داگ پیش از این در بروکلین و کوئینز نیز استفاده کرده است. در سال ۲۰۲۰ یک تیراندازی در بروکلین رخ داد و این ربات برای بررسی زیرزمینی استفاده شد که شاهدان اظهار می‌کردند تیرانداز در آن پنهان شده است. همچنین در کوئینز دیجی‌داگ هنگامی که دو مرد مسلح پنج نفر را گروگان گرفته بودند به کمک آمد.

ایسنا نوشت؛ درحالی که پلیس از این سگ رباتیک برای مقابله با جرم و جنایت استفاده می‌کند، فردی دیگر از آن در یک گالری نقاشی استفاده می‌کند و مردم می‌توانند آن را کنترل کنند و با آن توپ رنگی پرتاب کنند. این رویداد در ۲۴ فوریه آغاز شده اما شرکت سازنده این ربات به آن انتقاداتی کرده است و معتقد است این رویدادها ربات را به گونه‌ای نامناسب نمایش می‌دهند.