سکوت عجیب مراجع قانونی! با «تهدید دلواپسان به اسیدپاشی»، عضو حزب اعتماد ملی از دانشگاه اخراج شد

0
216

تنها یک روز مانده به تاسوعا، خانم هنگامه شهیدی به دلیل وحشت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا از دلواپسان، از استادی این دانشگاه اخراج شد.

به گزارش تارنمای سحام، روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۵ دلواپسان ورامینی که به آنان «کفن پوشان» نیز گفته می‌شود، با تهدید «شیبانی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین، از وی خواستند به دلیل آن‌چه «بازداشت هنگامه شهیدی پس از حوادث انتخابات سال ۸۸» خوانده‌اند، از تدریس وی در دانشگاه آزاد پیشوای ورامین جلوگیری کند.

«شهیدی» که دو ترم گذشته را در این دانشگاه به عنوان «استاد مدعو» حضور داشت، در رشته‌ی حقوق بین‌الملل دانشگاه آزاد ورامین تدریس می‌کرد.

«منابع خبری» به این رسانه می‌گویند: وی روز دوشنبه ۱۹ مهرماه پس از تدریس از دانشگاه خارج شد، اما نمی‌دانست که دقایقی بعد کفن پوشان ورامینی با «اسید» جلوی درب دانشگاه آزاد پیشوای ورامین حضور یافته‌اند تا در صورت خودداری وی از حضور در این دانشگاه، بر صورت وی «اسید» بپاشند!
این کفن پوشان در تجمع خود گفته بودند که «دانشگاه پیشوای ورامین نباید محل حضور فتنه‌گران باشد.»

پیش از این، در روز یکشنبه پایگاه خبری ندای پیشوا در مطلبی با عنوان «محکوم فتنه ۸۸، استاد دانشگاه آزاد واحد ورامین- پیشوا شد، “وارثان قیام ۱۵ خرداد منتظر پاسخ مسئولان دانشگاه آزاد هستند» در تهییج کفن پوشان و دلواپسان ورامینی برای حضور در برابر دانشگاه آزاد ورامین، نقش مهمی را انجام داده بود. این پایگاه خبری از حامیان «سیدحسین نقوی حسینی» نماینده جبهه پایداری در ورامین است.”

از سوی دیگر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، طی اطلاعیه‌ای در عقب نشینی آشکار نسبت به اعمال خلاف قانون دلواپسان و گروه‌های فشار، اعلام کرد «ادامه همکاری مدرس مدعو موقت تعلیق و نامبرده [هنگامه شهیدی] هیچ‌گونه همکاری با این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جاری ندارد.»

هنگامه شهیدی عضو حزب اعتماد ملی و از مشاوران مهدی کروبی در کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که به دلیل نزدیکی به «مهدی کروبی» بازداشت و به ۶ سال زندان محکوم گردید.

اخراج «هنگامه شهیدی» از استادی دانشگاه آزاد ورامین در حالی صورت گرفته که «فائزه هاشمی» فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام – که شش ماه را در زندان گذراند – یکی از مدیران اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به شمار می‌آید.

لازم به ذکر است که هنگامه شهیدی که در تاریخ نهم تیرماه بازداشت شده بود، ۱۸ روز قبل در هشتمین روز از اعتصاب غذای خود از زندان آزاد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. او پس از آزادی میزبان مهدی کروبی و همسر وی، زهرا مجردی، همسر دبیرکل دربند جبهه مشارکت و جمعی از فعالان مدنی و سیاسی بود.