«سکوت» بلندترین فیلم اسکورسیزی می‌شود

0
162

با اعلام این که فیلم «سکوت» جدیدترین اثر مارتین اسکورسیزی در سه ساعت ساخته می‌شود، این فیلم بلندترین فیلم این کارگردان خواهد شد.

«سکوت» فیلمی درباره دهه‌ها آزار و اذیت و شکنجه  است و به همین دلیل شاید تماشای طولانی آن سخت باشد.

این فیلم پروژه مورد علاقه اسکورسیزی برای مدت‌ها بوده و این کارگردان از سال ۱۹۹۱ تلاش کرده است تا آن را بسازد. «سکوت» که بر مبنای رمانی به همین نام نوشته یک نویسنده ژاپنی به نام شوساکو انو ساخته می‌شود بر مبلغی مسیحی تمرکز دارد که در قرن هفدهم و در دوران کاکوری کرشیتان (مسیحیان پنهان) به ژاپن فرستاده می‌شود و این پس از شکست شورش شیمبارا است.

یکی از منتقدان ورایتی که تدوین ابتدایی فیلم را دیده تصمیم گرفته تا با مسابقه‌ای در میان فالوئرهای خود مدت زمان فیلم را طرح کند. با توجه به این که پاسخ ۱۹۵ دقیقه به عنوان برنده انتخاب شد، باید به این نتیجه رسید که «سکوت» بیش از سه ساعت و در واقع سه ساعت و ربع خواهد بود.

به این ترتیب این فیلم از «گرگ وال‌استریت» که سه ساعته است و بلندترین فیلم اسکورسیزی تا پیش از آن یعنی «کازینو» که دو ساعت و ۵۸ دقیقه بود، هم بلندتر است.

البته این احتمال می‌رود که کمپانی پارامونت از وی بخواهد تا در تدوین مجدد زمان فیلم را کمتر کند. در هر حال می‌توان از این فیلم انتظار داشت تا یک تصویر اسطوره‌ای اخلاقی ناب را به نمایش بگذارد.

لیام نیسون در این فیلم در نقش شخصیت اصلی ظاهر شده و آدام دراویر، اندرو گارفیلد، تادانوبو آسانو، سیاران هیندز، شینیا تسوکاماتو، یوسوکی کوبوزوکا و ایسیاوگاتا دیگر بازیگران آن هستند.

هنوز زمان اکران این فیلم اعلام نشده اما به نظر می‌رسد نوامبر/دسامبر ۲۰۱۷ زمان اکران آن باشد.

چندی پیش انتشار تصویر بسیار لاغر شده لیام نیسون در سایت‌های خبری موجب شده بود تا حدس و گمان زیادی برای این لاغری مفرط مطرح شود و اکنون می‌توان دریافت که این بازیگر برای بازی در این فیلم تا این حد وزن کم کرده بود.

اسکورسیزی تقریبا ساخت این فیلم را سال ۱۹۹۷ آغاز کرده بود اما ساخت فیلم به مشکل خورد و تا سال پیش باقی ماند. یکی از علت‌های به تعویق افتادن فیلم اختلاف با کمپانی سیچی گوری بود که قرارداد قانونی برای ساخت این فیلم با اسکورسیزی داشت، اما به تعویق افتادن این قرارداد موجب شد اسکورسیزی به دنبال ساخت فیلم‌هایی چون «مرحوم» و «شاتر آیلند» و بعد هم فیلم «هوگو» برود. اسکورسیزی سرانجام ۳.۵ میلیون دلار این کمپانی را به آن‌ها بازگرداند تا بتواند ساخت این پروژه را به شکل دیگری دنبال کند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، فیلمنامه این فیلم را جی کاکس که سال‌هاست در پروژه‌های اسکورسیزی با وی همکاری دارد نوشته و او همان نویسنده‌ای است که «دار و دسته‌های نیویورکی» را نیز نوشته بود. طول این فیلم ۱۶۶ دقیقه بود.