«سکوت» آلمودوبار درباره یک قهرمان زن قدرتمند

0
176

پدرو آلمودوبار فیلم‌ساز نام‌دار اسپانیایی از عنوان و محتوای فیلم بعدی خود که از سه ماه دیگر جلوی دوربین خواهد رفت، خبر داد.

 فیلم بعدی پدرو آلمودوبار «سکوت» (Silencio) نام دارد و به گفته فیلم‌ساز، بازگشتی به سینمای زنان است. این فیلم‌ساز ضمن گفت‌و‌گو با فایننشال تایمز گفته است که عنوان فیلم بیانگر بدترین مسأله‌ای است که برای قهرمان داستان اتفاق می‌افتد. فیلم «سکوت» قرار است در ماه آوریل (فروردین) جلوی دوربین برود.

آلمودوبار در این مصاحبه درباره فیلم در دست تولید خود گفته است: «این فیلم بازگشتی به سینمای زنان است. سینمایی با پروتاگونیست‌های بزرگ مؤنث و یک درام سخت تکان‌دهنده که مرا به هیجان می‌آورد.»

وی در ادامه گفت‌و‌گو به وجه تسمیه فیلم خود پرداخت: «این فیلم «سکوت» نام دارد، چون این عنصر اصلی بدترین چیزی است که برای قهرمان زن اصلی فیلم اتفاق می‌افتد. (عنوان فیلم به زبان اسپانیایی، Silencio را می‌توان فعل امر به معنی «ساکت باش!» نیز در نظر گرفت.)»

آلمودوبار در این مصاحبه اعلام کرد که فیلم‌نامه «سکوت» تکمیل شده و اکنون فیلم به مرحله انتخاب بازیگر رسیده اما نقش‌های این فیلم‌نامه طوری نیست که کاملاً متناسب با بازیگران معمول او (مانند آنتونیو باندراس و پنلوپه کروز) باشد.

به گزارش آنا؛ پدرو آلمودوبار کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و بازیگر متولد 1949 در کاستیل اسپانیا فیلم‌هایی مانند «پوستی که در آن زندگی می‌کنم»، «همه‌چیز درباره مادرم»، «آغوش‌های شکسته»، «بدآموزی» و «با او صحبت کن»، «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» را ساخته و برنده جوایز متعدد بین‌المللی ازجمله یک جایزه اسکار، چهار جایزه بفتا، خرس طلایی برلین  و همچنین جوایز گوناگونی از جشنواره‌هایی مانند کن، ونیز، گویا، تورنتو و سن سباستین شده است. آخرین فیلم بلندی که آلمودوبار پیش از این کارگردانی کرده، «من خیلی هیجان‌زده‌ام» نام دارد که در سال 2013 ساخته شده است.