سکته قلبی مشایی در سکوت خبری

0
148

اسفندیار رحیم مشایی نام آشنایی برای اهالی سیاست و شاید همه مردم ایران باشد. نزدیک ترین فرد به محمود احمدی نژاد، شایعات بسیاری پیرامون رابطه وی و رئیس دولت دهم بر سر زبان عام و خاص رواج داشت. از رابطه مرید و مرادی تا تاثیر های متا فیزیکی و … هر چه بود قرابت این دو و تاثیر گذاری مشایی بر احمدی نژاد و دفاع جانانه رئیس دولت از وی چیزی نیست که کسی بتواند منکر آن شود. این پیوند مستحکم فراتر از یک رابطه شخصی تا بدانجا بسط و توسعه یافت که سپهر سیاسی را مرهون از نتایج خود کرده و به انشقاق نمایان میان اصولگرایان و دولت انجامید. مشایی مرد سایه ها و گمانه ها و خلوت نشین پرده ها بود و همین نکته همواره پیرامون وی هاله ای ایجاد کرده است.

پس از خداحافظی دولت دهم از عرصه اجرایی، احمدی نژاد، بقایی و جوانفکر دولت مردان پیشینی بودند که هر از گاهی پیرامون آنان حرف و حدیث هایی ایجاد شده و بعد رسانه ای می یافت اما از اسفندیار دولت در طول مدت سپری شده خبر چندانی انعکاس نیافته است.

 به گزارش خرداد از منابع موثق نزدیک به سه هفته پیش، مشایی دچار عارضه قلبی و سکته می شود و به عمل باز قلب دست می زند.

 نکته جالب آنکه این خبر در هیچ رسانه ای بازتاب نیافته و بطور کامل مخفی می ماند اما داستان چه بوده است؟

 به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ پس از سکته قلبی مشایی او به سراغ دوست نزدیک و سفیر سابق ایران در شیلی کامبیز جلالی و همسر وی رفته و از آنان برای انجام عمل به شکل محرمانه کمک می خواهد.

 جالب است بدانید که همسر آقای جلالی خواهر زاده آقای مشایی خانم دکتر ” طاهره محمد صالحی” است. متخصص کودکان و رئیس پیشین بیمارستان “شهید فهمیده”، که مدت خدمت وی نیز تا 10 آذر 92 ادامه داشت و با آمدن دولت جدید وی از ریاست بیمارستان کنار گذاشته می شود.

 مشایی با کمک و همراهی این دو وسایل و تدارک برای عمل جراحی باز قلب در نهایت اختفا را فراهم می کند و اینگونه می شود که این فعل و انفعال مخفی می ماند.

 البته علت مخفی کاری هم شاید به این جمله مشایی باز گردد که در اردبیهشت سال 90 رسانه ای شد. او در مراسمی در جمع نزدیکان و دوستانش خطاب به منتقدان و اصولگرایان گفته بود: «بنده الان می گویم، یک سربازم از رو هم نمی رم ، مگر از جسد من رد شوند، من سرباز نظامم، سرباز ولایتم کوتاه نمی آم،آدمی هم نیستم که اهل سکته، پکته باشم ، ولی به خاطره من بعضی ها سکته می کنند، بعدا می بینم!!»

 البته این خط و نشان مشایی که به همراه احمدی نژاد تا انتهای آن پیشرفت و به ستاد انتخابات وزارت کشور هم رسید به جایی نیانجامید و بالاخره نه منتقدینش که خود وی دچار سکته شد!