سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پایگاه نظامی خود را در فرودگاه دمشق تخلیه می‌کند

0
291

شبکه خبری «روسیا الیوم» روسیه پنجشنبه 7 فوریه به نقل از «چند منبع» گزارش داد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قصد دارد، پایگاه امداد نظامی خود در فرودگاه بین‌المللی دمشق پایتخت سوریه را تخلیه می‌کند.

بنا بر این گزارش، این منابع افزودند که جمهوری اسلامی مرکز امداد نظامی خود را به فرودگاه نظامی T4 واقع در حومه شرقی استان حمص منتقل خواهد کرد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتس هم درگزارشی نوشته است که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در روزهای اخیر، در حال آماده شدن برای انتقال پایگاه امداد نظامی خود به فرودگاه T4واقع میان حمص و تدمر بود؛ پایگاهی که دستکم دو بار در فوریه و مه سال گذشته، در معرض حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، پایگاه امداد نظامی جمهوری اسلامی معروف به «خانه شیشه‌ای» در حال حاضر در فرودگاه بین‌المللی دمشق در فاصله چند ده متری ساختمان اصلی فرودگاه قرار دارد.

این گزارش مدعی شده است که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر، از «خانه شیشه‌ای» به عنوان مرکزی برای مدیریت عملیات نظامی خود در سوریه استفاده می‌کرد.

این گزارش افزود که این پایگاه، علاوه بر مرکز فرماندهی، حاوی چند انبار اسلحه و دو مخفی‌‎گاه زیر زمینی است.

به گزارش العربیه؛ اسرائیل سال جاری به صدها اعلام کرد که صدها بار اهداف جمهوری اسلامی در سوریه را بمباران کرده است. آخرین حمله ماه ژانویه گذشته بود.