سومین سالگرد آبان 98 و فراخوان برای اعتصاب و اعتراض سراسری

0
107

همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد اعتراضات آبان 98، معترضان ایرانی در ادامه قیام خود علیه جمهوری اسلامی، اقدام به انتشار فراخوان‌هایی برای آغاز اعتصابات سراسری و اعتراضات خیابانی سه روزه در ایران کردند.

بر اساس این فراخوان که توسط افراد، گروه‌ها و نهادهای مختلفی حمایت شده است، معترضان ایرانی درنظر دارند در روزهای 24، 25 و 26 آبان اقدام به برگزاری تجمع‌های خیابانی گسترده کرده و کسبه و بازار نیز مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

در همین زمینه شماری از شهروندان ایرانی، نوشته‌ها و بنرهای مربوط به این فرخوان‌ها را در سطح شهرهای مختلف ایران منتشر کرده و کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز به صورت گسترده از این فرخوان حمایت کردند.

العربیه نوشت؛ جوانان محلات تهران، جوانان محلات تبریز و جوانان محلات کرج در بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن پیوستن به این کارزار، از مردم خواسته‌اند تا در این روزها از خرید و فروش، هرگونه عملیات بانکی و پرداخت قبوض امتناع ورزند.

ابتکار عمل جوانان انقلابی-زاگرس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما جوانان کردستان به فاشیست‌ها اجازه نخواهیم داد تا رهایی و پیروزی به غیر از کابوس در این سرزمین خوابی ببیند. هم‌زمان با دیگر شهرهای کشور، روزهای 24، 25 و 26 آبان خونین را برای جمهوری اسلامی جهنم خواهیم کرد.»