سوریه، قبرس، اسرائیل و جنوب ترکیه تحت پوشش سامانه های پدافند هوایی روسیه

0
174

روسیه پس از حمله جنگنده های ترک به بمب افکن سوخو 24 که در عملیات انهدام مواضع تروریست ها در سوریه شرکت داشت ، درس گرفته است. اعلام شده که طبق تصمیم مقامات روسیه، گروه هوایی روسی در سوریه تقویت شده و سامانه های پدافند هوایی دریافت می کند.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 “تریومف” برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی ساخته شده است. اس 400 می تواند اهداف واقع در مسافت تا 300 کیلومتری و ارتفاع تا 30 کیلومتری را منهدم کند. این سامانه می تواند بطور همزمان به سوی تا 300 هدف را رهگیری کرده و بطور همزمان با سرعت 4800 متر در ثانیه به سوی تا 30 هدف آتشباری کند.
بسیاری تلاش کردند شعاع عمل اس 400 را تشریح کنند و به قول خبرگزاری اسپوتنیک فارسی در این رابطه چانس، خبرنگار CNN اغراق نکرده است. سامانه اس 400 که در پایگاه حمیمیم سوریه مستقر است تقریبا تمام سوریه، جنوب ترکیه، قبرس، لبنان، شرق دریای مدیترانه و حتی بخش بزرگی از اسرائیل از جمله اورشلیم را تحت پوشش خود قرار می دهد.با توجه به بیانات شدید اللحن وزارت دفاع روسیه که گفته از این به بعد تمام اشیای خطرناک برای نیروی هوایی ما فورا منهدم خواهند شد، در این ضمینه بیان شده که اکنون خلبانان ترکی که در مرز ترکیه و سویه نگهبانی می کنند، دچار ترس و وحشت می باشند.