سودربرگ در فکر ساخت فیلمی دربارۀ اسناد پاناما

0
145

استیون سودربرگ داستان اسناد پاناما را به پرده سینما می‌برد.

سودربرگ تهیه‌کننده این اثر سینمایی است و احتمال دارد که کارگردانی آن را نیز خود برعهده بگیرد.

او در این فیلم با اسکات زد.برنز فیلمنامه‌نویس برخی فیلم‌های سودربرگ چون «شیوع»، «خبرچین» و «عوارض جانبی» همکاری می‌کند. لارنس گری و مایکل شوگر دیگر تهیه‌کنندگان فیلم هستند. مایکل شوگر یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «افشاگر» بود که در هشتادوهشتمین دوره اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

این فیلم با اقتباس از کتاب «دنیای نهانکاری» نوشته جیک برنشتاین ساخته می‌شود. برنشتاین گزارشگری تحقیقی است که کمک بسیاری به فاش شدن 11 میلیون سند پاناما کرد.

اسناد پاناما را کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی منتشر کردند. این اسناد مشخص می‌کرد که چگونه افراد پولدار و قدرتمند از یک شرکت حقوقی در پاناما برای پنهان‌کاری مالی استفاده می‌کنند.

کتاب برنشتاین شامل جزئیات جدیدی درباره دسیسه‌های مالی افراد قدرتمند و پولدار، فعالیت‌های غیرقانونی برخی از بزرگترین‌های بانک‌های جهان، نقش کمپانی‌ها و شهروندان آمریکایی در این موضوع و داستان نحوه دستیابی گروه بین‌المللی روزنامه‌نگاری تحقیقی به این اسناد و انتشار آن‌ها است.

 به گزارش خبرآنلاین نقل از هالیوودریپورتر،سودربرگ در حال حاضر مشغول ساخت فیلم «لوگان خوش‌شانس» با بازی ستارگانی چون دنیل کریگ، چنینگ تیتوم، هیلاری سوانک و کاترین هیگل است.

zap2it.com