سوئیفت اجرای تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های جمهوری اسلامی را آغاز کرد

0
212

جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی مشهور به اختصار «سوئیفت» دوشنبه 5 نوامبر اعلام کرد که اجرای تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های جمهوری اسلامی را از راه منع این بانک‌ها از رسیدن به سامانه حواله‌های بین‌المللی بین بانکی آغاز کرده است.

این در حالی است که پیش از این استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از این از اجرای شدیدترین تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی خبر داده بود و آن را «بزرگترین کشور حامی تروریست» توصیف کرد.

او همچنین با اشاره به از سرگیری تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای وابسطه به جمهوری اسلامی گفت که 50 بانک هدف تحریم قرار گرفتند. او گفت که این بانک‌ها و هیئت‌های مالی به فهرست تحریم‌های پیشین آمریکا که اجرای آن از سر گرفته شد، افزوده می‌شوند.

او افزود که این نهادهای اقتصادی «در تامین مالی تروریسم در جهان و رساندن پول که در نقض حقوق بشر به کار می‌رود، مشارکت دارند».

او تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا «حمل و نقل دریایی و هوایی جمهوری اسلامی و 50 فرد در این رابطه را هدف قرار داد. همچنین سازمان انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی و طرف‌های مرتبط با آن تحریم شده است».

منوچین گفت: «بخشی از تحریم‌ها از قبال اجرایی شده و به همراه تحریم‌های جدید ادامه خواهد یافت. به بیشترین فشار بر نظام جمهوری اسلامی خواهیم رسید». او توضیح داد: «هدف این است که به نظا م جمهوری اسلامی توضیح دهیم، تا زمانی که نقش بی ثبات کننده خود در جهان، تولید موشک‌های بالستیک و فعالیت هسته‌ای را ادامه دهد، از این تحریم‌ها رنج خواهد برد».

به گزارش العربیه؛ ایالات متحده آمریکا دوشنبه ضمن آغاز اجرای بسته دوم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی که شامل بخش‌های حیاتی از جمله صنعت نفت، بانکداری و حمل و نقل است، تاکید کرد که در پی محدود شدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی و همچنین فعالیت‌های منطقه‌اش است.