سه ماه و نیم بی‌ خبری مطلق از حامد صارمی

0
531

با گذشت ۱۰۸ روز از بازداشت حامد صارمی به همراه پدرش حسن صارمی و خواهرش شهلا صارمی، این زندانی سیاسی از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم بوده و اطلاع دقیقی‌ از محل نگهداری و وضعیت سلامتی وی در دست نیست.

حسن صارمی فعال حقوق کودک و برادر زندانی سیاسی علی صارمی که در هفتم دیماه ۸۹ اعدام شده بود، در تاریخ ۷ شهریور پس از گذشت ۸۳ روز به قید وثیقه از زندان آزاد و شهلا صارمی پس از گذشت ۸۶ روز در تاریخ ۱۰ شهریور ۹۲ به بند نسوان زندان اوین منتقل شد اما حامد صارمی تا کنون هیچ تماسی با بیرون از زندان نداشته و هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی وی در دست نیست.

حدود یک هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری و در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ حسن صارمی، به همراه دو تن از فرزندانش به نام‌های حامد صارمی ۳۳ ساله و شهلا صارمی ۲۹ ساله در محل منزل مسکونیشان به بازداشت نیروهای امنیتی در آمدند و ماموران اقدام به تفتیش محل سکونت آن‌ها و همجنین ضبط وسایل شخصی از قبیل کامپیو‌تر و موبایل کردند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  کمیته گزارشگران حقوق بشر، علی صارمی که در مجموع حدود 23 سال را در زندان‌های قبل و بعد از انقلاب گذرانده بود در تاریخ ۷ دیماه ۸۹ به اتهام محاربه و همکاری با گروه‌های مخالف نظام و بدون اطلاع وکیل و خانواده‌اش در زندان اوین اعدام شد.