سناریوی القاء «وحشت» برای تحقق «حماسه سیاسی»: انتخابات را تحریم کنید٬ جلیلی به قدرت می‌رسد..!

0
149

مردم ایران با مهندسی افکار عمومی که از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی در جریان است٬ باید بین مشارکت در انتخابات و به قدرت رسیدن سعید جلیلی یکی را انتخاب کنند.

تحلیلی توسط سایت دیگربان بر انتخابات صورت گرفت که بدین قرار است:

در این سناریو٬ مقام‌های جمهوری اسلامی برای نخستین بار از یک روش قدیمی که همواره مورد استفاده در سیاست خارجی آنهاست٬ بهره برده‌اند.

آنها با تائید صلاحیت سعید جلیلی به عنوان نامزدی با دیدگاه‌ها و اعتقادات تند اسلامی٬ وی را در کنار سه نامزد معتدل محافظه‌کاران قرار داده‌اند.

در این سناریو٬ به تحریم‌کنندگان انتخابات این‌گونه القاء می‌شود که در صورت شرکت نکردن در انتخابات و انتخاب نامزدی معتدل٬ باید در انتظار پیروزی جلیلی و بسته‌تر شدن فضای جامعه در همه زمینه‌ها باشند.

سعید جلیلی در دو مناظره‌ای که به صورت زنده از تلویزیون پخش شده٬ به صراحت دیدگاه‌های تند اسلامی خود را بیان کرده که منجر به بروز نگرانی‌هایی میان تحریم‌کنندگان انتخابات شده است.

در صورتی که جمهوری اسلامی بتواند به اندازه کافی تحریم‌کنندگان انتخابات را از عواقب به قدرت رسیدن جلیلی بترساند٬ آن وقت باید در انتظار مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری آینده بود.

با نرخ مشارکت بالا٬ یکی از سه نامزد مورد نظر علی خامنه‌ای یعنی علی‌اکبر ولایتی٬ محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل با رای بالایی به قدرت رسیده و اهداف وی نیز در این دوره از انتخابات تامین خواهد شد.

نرخ مشارکت بالا٬ انتخاب نامزدی معتدل از محافظه‌کاران (در برابر سعید جلیلی) و شکست دوباره اصلاح‌طلبان سه هدفی است که علی خامنه‌ای در پی تحقق آن است.

برای تحقق این اهداف علی خامنه‌‌ای و فرماندهان سپاه طی چند هفته گذشته بارها ادعا کرده‌اند نه‌ تنها در انتخابات دخالت نمی‌کنند٬ بلکه به نفع هیچ نامزدی نیز فعالیت نخواهند داشت.

آنها پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و رحیم‌مشایی و اطمینان یافتن از پیروزی یکی از نامزد‌های محافظه‌کاران٬ این سیاست را اتخاذ کرده‌اند.

برخلاف انتخابات سال ۱۳۸۸ مقام‌های جمهوری اسلامی در این دوره از انتخابات دست به تقلب گسترده نخواهد زد٬ بلکه با مهندسی افکار عمومی تلاش خواهند کرد به اهداف مورد نظر خود برسند.