سناتور روبیو هم خواستار حمایت از خانواده قربانیان انفجار منتسب به حزب‌الله و جمهوری اسلامی در لبنان شد

0
298

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه، اعلام کرد که به شش سناتوری پیوسته که در نامه‌ای به وزیر دادگستری و معاون دادستان آمریکا خواستار حمایت کامل آنها از پرونده شکایت از جمهوری اسلامی در مورد انفجار پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت شده‌اند.

در این نامه که مارکو روبیو جمعه ششم اردیبهشت در توئیتر منتشر کرد، سناتورهای آمریکایی از ویلیام بار وزیر دادگستری، و نوئل فرانسیسکو معاون دادستان آمریکا خواسته‌اند که در پرونده شکایت خانواده‌های قربانیان انفجار پایگاه نظامیان آمریکایی در سال ۱۹۸۳ از جمهوری اسلامی به منظور دریافت غرامت از دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی نزد یک موسسه مالی در لوکزامبورگ حمایت کنند.

در این نامه ضمن یادآوری نقش جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در این انفجار، به کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی اشاره شده است که برای ماموریت صلح‌بانی در لبنان مستقر شده بودند.

در ادامه نامه ضمن اشاره به قانون مصوب سال ۲۰۱۲ در کنگره موسوم به «قانون کاستن از تهدید جمهوری اسلامی» که مشخصا به دادگاه دستور می‌دهد پرداخت غرامت به خانواده قربانیان از محل دارایی‌های توقیف شده جمهوری اسلامی صورت بگیرد، آمده است که این اقدام حمایت کامل کنگره از اعاده دادرسی خانواده‌های قربانیان عملیات تروریستی را نشان می‌دهد.

در پی رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر وارد دانستن شکایت خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بیروت و حملات ۱۱ سپتامبر برای دریافت غرامت از جمهوری اسلامی، خانواده‌های قربانیان شکایتی علیه جمهوری اسلامی برای دریافت غرامت از محل دارایی‌های جمهوری اسلامی در موسسات مالی لوکزامبورگ طرح کردند.

به گزارش صدای آمریکا؛ این نامه علاوه بر مارکو روبیو به امضای سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن، سناتور دموکرات شلدون وایتهاوس، سناتور جمهوری‌خواه جیمز اینهوف، سناتور جمهوری‌خواه جانی آیزاکسون، سناتور جمهوریخواه جاش هاولی و سناتور جمهوری‌خواه جان کورنین رسیده است.