سناتور تد کروز: هرگونه بازگشت به توافق اتمی جمهوری اسلامی اشتباهی فاجعه‌بار است

0
237

تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا، هشدار داد هرگونه بازگشت آمریکا به توافق اتمی جمهوری اسلامی اشتباهی فاجعه‌بار است. سناتور کروز همچنین در مورد گروهی که در واشنگتن برای احیای توافق اتمی مخفیانه تلاش می‌کنند، هشدار داد.

سناتور کروز روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور در اندیشکده هادسن در واشنگتن، توافق اتمی جمهوری اسلامی موسوم به برجام را اصلی‌ترین تهدید امنیت ملی ایالات متحده خواند و اقدام پرزیدنت ترامپ برای خروج آمریکا از این توافق را ستود.

تد کروز در گفت‌وگو با «مایک دوران» پژوهشگر ارشد اندیشکده هادسن گفت که هنوز گروهی در واشنگتن و در برخی وزارتخانه‌ها برای حفظ توافق اتمی جمهوری اسلامی و صدور مجوز برای فروش نفت ایران تلاش می‌کنند.

سناتور کروز در واکنش به پیشنهاد اعطای ۱۵ میلیارد دلار اعتبار به جمهوری اسلامی از سوی فرانسه گفت: «امیدوارم و دعا می‌کنم که استیون منوشن [وزیر خزانه‌داری آمریکا] فریب نخورده باشد و راهی را دنبال نکند که در نهایت او به نویل چمبرلین عصر حاضر تبدیل شود.»

به گزارش صدای آمریکا؛ نویل چمبرلین، نخست وزیر بریتانیا در زمان ظهور آلمان نازی، معتقد بود با مماشات و رسیدن به توافق با آدولف هیتلر، می‌توان از بروز تلفات بیشتر جلوگیری کرد.