سناتور تد کروز: با مردم ایران که علیه حکومت ظالم ایستاده اند، اعلام همبستگی می‌کنم

0
321

سناتور جمهوریخواه تد کروز در بیانیه ای اعلام کرد با مردم ایران که علیه «حکومت سرکوبگر و ظالم» تظاهرات کرده اند، اعلام همبستگی می کند.

آقای کروز بامداد شنبه ۹ دی در بیانیه ای که منتشر کرد، نوشت: من از مردم ایران، که شجاعانه به خیابان‌ها می‌آیند تا علیه حکومت سرکوبگر و ظالم خود حرف زنند، با قدرت حمایت کرده و با آنها اعلام همبستگی می‌کنم.

این عضو جمهوریخواه سنای آمریکا نوشت: این اعتراض‌ها برای جهان آشکار می‌سازد که رژیم جمهوری اسلامی ترجیح می‌دهد ترور را در خارج از مرزهایش – به ویژه به عوامل تروریست خود در سوریه، غزه، عراق، لبنان و یمن – صادر و آن را تامین مالی کند، تا آن که نیازهای اولیه شهروندان خود را تامین نماید.

آقای کروز یادآور شد: مردم ایران خواهان آزادی و پایان حکومت رعب و وحشت آیت‌الله‌ها هستند. کاهش تحریم‌ها، بر اساس توافق هسته‌ای فاجعه بار اوباما، غیر از پر کردن جیب ملاها، که تنها اشتیاق شان بسط ایدئولوژی تنفر آنهاست و هر کاری می‌کنند تا آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و متحدان ما در اروپا و خاور میانه را به کشتن بدهند، هیچ کار دیگری نکرده است.

سناتور کروز تاکید کرد: من دولت ترامپ را ترغیب می‌کنم تا هر آنچه را مقدور است برای حمایت از این معترضان شجاع انجام دهد، و از ملت‌های آزادیخواه در دیگر نقاط جهان هم می‌خواهم پشت مردم ایران باشند و از آنها بطور علنی حمایت کنند.

پیش از آقای کروز دولت ترامپ حمایت خود را از معترضان ایرانی اعلام کرده بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ یک روز بعد از تجمع اعتراضی در مشهد و چند شهر دیگر خراسان و شاهرود، عده از مردم معترض به وضعیت موجود در ایران، در شهرهای کرمانشاه و خرم آباد تجمع کردند و شعارهایی علیه مقامات و حکومت جمهوری اسلامی دادند.