سناتور تد کروز از توئیتر خواست ارائه خدمات به خامنه‌ای و ظریف را متوقف کند

0
96

سناتور جمهوریخواه تد کروز روز جمعه ۱۸ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرد این هفته با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل توئیتر از وی خواسته است خدمات این شبکه اجتماعی را به مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی متوقف کند.

این عضو کمیته روابط خارجی سنا در نامه خود به جک دورسی درخواست کرده به ویژه به خدمات به رهبر و همچنین وزیر خارجه جمهوری اسلامی، که توسط دولت پرزیدنت ترامپ تحریم شده‌اند، پایان دهد.

در بیانیه امروز سناتور تد کروز که در وبسایت رسمی او منتشر شده است، گفته می‌شود که سه سناتور جمهوریخواه دیگر – تام کاتن، مارشا بلکبرن و مارکو روبیو – نیز در این درخواست به او پیوسته‌اند.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از این که توئیتر برای مردم ایران فیلتر شده اما محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کند، اظهار تاسف کرده بود.

صدای آمریکا گزارش داد؛ مورگان اورتگاس روز پنجشنبه ۱۷ مرداد در پاسخ به پرسش فرهاد پولادی، خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا، مبنی بر این که آیا تحریم ظریف توسط وزارت خزانه داری شامل خدماتی که در آمریکا ارائه می شود، مانند دسترسی او به توئیتر و اینستاگرام، نیز می‌شود یا نه، گفته بود: «فکر می‌کنم او [ظریف] هنوز هم توئیت می‌کند. مطمئنم. این خیلی بد است که مردم ایران نمی توانند [توئیت کنند]؛ اما بله، او هنوز توئیت می‌کند.»