سقوط یک فروند ایرباس ۳٢٠ در جنوب فرانسه

0
294

یک فروند هواپیمای ایرباس ۳٢٠ در منطقه کوهستانی جنوب فرانسه و در حد فاصل شهرهای دیینی و بارسلونت سقوط کرد.  وزیر کشور فرانسه، عصر روز سه شنبه و ساعاتی پس از سقوط این هواپیما،  از پیدا شدن یکی از جعبه های سیاه هواپیما خبر داد.
فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، دقایقی پس از اعلام خبر سقوط هواپیمای ایرباس گفت شواهد اولیه نشان می دهد تمامی سرنشینان هواپیما جان باخته اند.

هواپیمای ایرباس ۳٢٠ متعلق به شرکت هواپیمائی آلمانی “ژرمن وینگز” با ١۴٢ مسافر، ٢ خلبان و ۴ خدمه پرواز که از بارسلون اسپانیا به مقصد دوسلدورف آلمان در پرواز بود، در جنوب فرانسه سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری فرانسه، ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه و اعلام مراتب همدردی نسبت به خانواده های قربانیان گفت: دسترسی به منطقه ای که این هواپیما سقوط کرده است، بسیار دشوار است.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرد: وزیر کشور فرانسه، برنار کازنو، بلافاصله به محل حادثه عازم شده است.

رئیس جمهوری فرانسه، با بیان اینکه بار دیگر شاهد یک “رویداد ناگوار” هستیم، تاکید کرد: در خصوص این حادثه هوائی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فیلیپ، پادشاه اسپانیا، گفت‌وگو می کند.

قرار بود فیلیپ، پادشاه اسپانیا، به منظور انجام دیدار رسمی با مقامات فرانسه، روز سه شنبه (24 مارس) وارد فرانسه شود. بدنبال انتشار گزارشات سقوط هواپیمای ایرباس، سفر پادشاه اسپانیا به فرانسه لغو شد.

فرانسوا هولاند متذکر شد: تحقیقات در خصوص دلایل بروز این حادثه را انجام و فرانسه تمامی اطلاعات بدست آمده را در اختیار مقامات اسپانیا، آلمان و خانواده‌های قربانیان قرار خواهد داد.

آنگلامرکل صدر اعظم آلمان و ماریانو رخوی نخست وزیر اسپانیا، به همراه فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه  در محل حادثه سقوط هواپیما در جنوب فرانسه حضور خواهند یافت.