سفیر بریتانیا در یمن: جمهوری اسلامی با پول و سلاح از حوثی‌ها حمایت می‌کند

0
240

مایکل آرون سفیر بریتانیا در یمن روز چهارشنبه 24 مارس 2021 تاکید کرد که نقش جمهوری اسلامی در یمن بسیار منفی است و تهران با سلاح و پول از شبه‌نظامیان حوثی حمایت می‌کند.

مایکل آرون ضمن استقبال از ابتکار عربستان سعودی برای ایجاد راه‌حلی جهت پایان دادن به بحران در یمن، تاکید کرد که «ابتکار سعودی هماهنگ با پیشنهادهای مارتن گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن است».

سفیر بریتانیا همچنین افزود که کشورش «از دیدگاه ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن درباره اوضاع در یمن حمایت می‌کند».

همزمان شبه‌نظامیان حوثی بی اعتنا به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به بحران در یمن، به حملات توپخانه‌ای و پهپادی خود علیه اردوگاه‌های آوارگان جنگی در یمن ادامه می‌دهند و در جدیدترین مورد از این قبیل، با حملات توپخانه‌ای و پهپادی اردوگاه‌های آوارگان جنگی در مناطق مختلفی از استان حجه در شمال غرب یمن را هدف قرار دادند.

در این راستا ستاد اجرایی مدیریت اردوگاه‌های آوارگا جنگی استان حجه یمن چهارشنبه اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی با حملات توپخانه‌ای و پهپادی شهرستان‌های حیران، حرض، عبس و میدی در شمال استان حجه را نیز هدف قرار دادند.

این ستاد اجرایی وابسته به دولت قانونی یمن در بیانیه خود در این رابطه اعلام کرد که اردوگاه «الدیر» محل استقرار 113 خانوار از آوارگان جنگی یمن از سوی شبه‌نظامیان حوثی هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته است.

العربیه نوشت؛ ستاد در بیانیه خود خواستار اقدام‌های عملی بین‌المللی برای بازداشتن شبه‌نظامیان حوثی از حمله به اردوگاههای آوارگان جنگی در استان حج و دخالت فوری سازمان ملل برای متوقف ساختن حملات حوثی‌ها شد که اقدامات آنها نقض قانون بین‌المللی انسانی و قانون حقوق بشر به شمار می‌رود.