سفیر بريتانيا: سعودی با تسلیحات نظامی جمهوری اسلامی مورد هجوم قرار می‌گیرد

0
119

نیل کرومپتون، سفیر بریتانیا در عربستان سعودی، روز یکشنبه 28 مارس گفت، کشورش کاملا آگاه است که عربستان سعودی با تسلیحات نظامی جمهوری اسلامی مورد هجوم قرار می‎گیرد.

سفیر بریتانیا گفت: «ما از عربستان سعودی در دفاع از خود در برابر حملات موشکی و پهپادی شبه نظامیان حوثی، حمایت می‌کنیم».

او همچنین تأکید کرد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی از سوی حوثی‌ها رویکردی بسیار خطرناک به شمار می‌رود.

سفیر بریتانیا روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه «عکاظ»، گفت: «ما خوب می‌دانیم، تسلیحات نظامی که حوثی‌ها برای حملات خود به سعودی از آن استفاده می‌کنند، از جمهوری اسلامی است. تشدید حملات حوثی‌ها به سعودی رویکردی بسیار خطرناک است که اهمیت ابتکار ریاض برای حل بحران یمن که ما از آن استقبال کردیم، را افزایش می‌دهد».موشک‌های ایران که برای حوثی‌ها ارسال شده استموشک‌های جمهوری اسلامی که برای حوثی‌ها ارسال شده است

اهمیت طرح ابتکار صلح سعودی

وی با تأکید بر اهمیت ابتکار صلح عربستان سعودی گفت، این ابتکار سیاسی که با پیشنهاد ریاض برای بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده مطرح شده است، موضع بشردوستانه سعودی در قبال بحران یمن را نشان می‌دهد.

سفیر بریتانیا از جامعه بین‌المللی خواستار تا با اعمال فشار بر شبه نظامیان حوثی آنها را به مشارکت در اجرای طرح صلح و برقراری ثبات و امنیت در یمن وادار کند.

وی با تأکید بر اهمیت روابط قوی و تاریخی بین بریتانیا و عربستان سعودی، افزود، روابط میان دو کشور در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌ در زمینه‌های مختلفی بوده است.

نیل کرومپتون همچنین خاطرنشان کرد که دولت بریتانیا از چشم انداز 2030 عربستان سعودی پشتیبانی می کند و تبادل بین مردم لندن و ریاض ادامه دارد.
او گفت: «18 هزار دانشجوی عربستان سعودی در بریتانیا تحصیل می‌کنند و 20 هزار بریتانیایی در عربستان سعودی مشغول کار و زندگی هستند».

شایان ذکر است که تلاش‌های مکرر شبه‌نظامیان حوثی طی روزهای گذشته برای هدف قرار مناطق غیرنظامی در عربستان سعودی با محکومیت گسترده بین المللی و منطقه‌ای علیه حوثی‌ها روبرو شد.