سفیر اسرائیل در آلمان خواستار تشدید فشار بر جمهوری اسلامی شد

0
279

جرمی ایساخاروف، سفیر اسرائیل در آلمان ضمن تاکید بر اینکه دو کشور همواره در رابطه با واکنش در برابر جمهوری اسلامی تبادل نظر می‌کنند اظهار داشت که جمهوری اسلامی در منطقه نفوذ قابل توجهی یافته است.

سفیر اسرائیل در برلین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که جمهوری اسلامی هم‌اکنون و بدون جنگ‌افزار هسته‌ای به نفوذ قابل توجهی در منطقه دست یافته و سیاستی “بسیار تهاجمی” دارد.

جرمی ایساخاروف ضمن تاکید بر اینکه رفتار و کردار جمهوری اسلامی در منطقه “مخرب” است اظهار داشت، هر اقدامی که زمینه را برای دست‌یابی جمهوری اسلامی به جنگ‌افزار هسته‌ای فراهم کند، منطقه را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد.

دیپلمات ارشد اسرائیل ضمن تاکید بر اینکه تاکنون مخرج مشترک سیاست جامعه‌ی جهانی در قبال جمهوری اسلامی، جلوگیری از دست‌یابی این کشور به جنگ‌افزار هسته‌ای بوده، خواستار ادامه‌ی این سیاست شد.

ایساخاروف گفت: «شاید در رابطه با اینکه چگونه می‌توان به بهترین وجه مانع دستیابی جمهوری اسلامی به جنگ‌افزار هسته‌ای شد تفاوت نظر داریم، اما هدف نهایی ما یکی است.»

آلمان و اسرائیل

قرار است روز دوشنبه ۴ ژوئن  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای یک دیدار رسمی به  برلین سفر کند.

موضع آلمان در قبال برجام یکی از موضوعات مورد بحث رهبران دو کشور خواهد بود.

دولت آلمان پیوسته تاکید کرده است که به تعهدهای خود در توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی پایبند است و برجام را بهترین وسیله برای ممانعت از تجهیز جمهوری اسلامی به بمب هسته‌ای می‌داند.

ایساخاروف در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه آلمان و اسرائیل همواره در رابطه با واکنش در برابر جمهوری اسلامی تبادل نظر می‌کنند گفت، پایبندی آلمان به برجام مغایر با تعهدات دولت آنگلا مرکل در قبال اسرائیل نیست.

مرکل پیش‌تر تاکید کرده است که او حفاظت از امنیت اسرائیل را مصحلت ملی خود می‌داند.

سفیر اسرائیل در آلمان نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی را تهدیدی برای منطقه می‌نامد. او در فوریه سال جاری نیز از “سیاست تهاجمی” جمهوری اسلامی در منطقه انتقاد کرد.

به گزارش دویچه وله؛ ایساخاروف ضمن بیان اینکه “دنیای عرب” دیگر به اسرائیل به دیده دشمن نمی‌نگرد بلکه این کشور را «هم‌پیمان خود در مبارزه علیه یک سری تهدیدات می‌داند»،  هشدار داد که در صورت عبور جمهوری اسلامی از “خط قرمزهای” اسرائيل، پاسخ تل‌آویو “بسیار شدید” خواهد بود.