سفیر آمریکا در سازمان ملل: بدون تحریم تسلیحاتی، جمهوری اسلامی در ارسال تسلیحات به سوریه جسورتر می‌شود

0
71

کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان مل متحد، می‌گوید که نبود تحریم‌های تسلیحاتی موجب افزایش فعالیت‌های شریرانه رژیم جمهوری اسلامی خواهد شد.

خانم کرفت در بیانیه ای که روز جمعه ۲۸ شهریور منتشر شد، گفت که روابط رژیم سوریه با جمهوری اسلامی «امنیت همسایگان سوریه و غیرنظامیان سوری» را تهدید می‌کند.

وی گفت که رژیم حاکم بر ایران، سرباز، سلاح، و پول به سوریه می‌فرستد «تا از سقوط رژیم اسد جلوگیری کند.»

سفیر آمریکا در سازمان مل متحد افزود که ایالات متحده مکانیسم ماشه لحاظ شده در قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگشت فوری تحریم‌ها را فعال کرده است تا ضمن حفظ تحریم تسلیحاتی فعلی علیه جمهوری اسلامی، بقیه تحریم‌ها را نیز بازگرداند.

خانم کرفت گفت: «چنان‌چه میزان کمتری از محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل [علیه جمهوری اسلامی برقرار باشد]، جمهوری اسلامی جسارت بیشتری پیدا خواهد کرد تا تسلیحات بیشتری را به سوریه ارسال کند و به این ترتیب جان شمار بیشتری از غیرنظامیان سوریه و نیز روند سیاسی سوریه را به خطر بیاندازد.»

طبق توافق موسوم به برجام، تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی روز ۱۸ اکتبر امسال منقضی می‌شود. تلاش آمریکا برای تمدید این تحریم‌ با مخالفت اعضای شورای امنیت روبرو شد. پس از آن، حدود یک‌ماه پیش، ایالات متحده مکانیسم ماشه را در قالب توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی در شورای امنیت فعال کرد. 

صدای آمریکا نوشت؛ دولت ایالات متحده می‌گوید که این تحریم‌ها از ساعت ۸ شب شنبه ۲۹ شهریور به وقت شرق آمریکا بازگردانده می‌شود.