سفیر آمریکا در سازمان ملل: انتخاب درست، تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم جمهوری اسلامی است

0
263
United States ambassador to the United Nations Kelly Craft speaks during a Security Council meeting at United Nations headquarters, Tuesday, Feb. 11, 2020. (AP Photo/Seth Wenig)

کلی کرفت، سفیر ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما هیچ انتخاب دیگری غیر از تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات متعارف به جمهوری اسلامی و گسترش صلح و ثبات در سرتاسر جهان نداریم.

خانم کرفت شامگاه دوشنبه ۲۰ مرداد و در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: فکرش را کنید که ۱۹ اکتبر فرا رسیده باشد بدون این که ممنوعیت فروش تسلیحاتی جمهوری اسلامی تمدید شده باشد و چین و روسیه می‌توانند به جمهوری اسلامی سلاح بفروشند.

جمهوری اسلامی سپس می‌تواند این تسلیحات پیشرفته و مرگبار را به سازمان‌های تروریستی خود در سرتاسر جهان از جمله علیه خاورمیانه، اسرائیل، سوریه، یمن، عراق، لیبی، لبنان صادر کند. 

سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: ما یک انتخابت واضح داریم. انتخاب بین بزرگترین حامی تروریسم جهان و بین صلح و امنیت در سرتاسر جهان. ایالات متحده بسیار قاطعانه معتقد است تنها یک راه درست  وجود دارد. 

کلی کرفت در مورد احتمال مخالفت روسیه و چین با ممنوعیت تمدید فروش تسلیحات متعارف به جمهوری اسلامی گفت: ما به طور واضح اعلام کرده‌‌ایم که ایالات متحده از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند تا اطمینان پیدا کند ممنوعیت فروش تسلیحاتی، تمدید می‌شود.

سفیر آمریکا در شورای امنیت افزود: جمهوری اسلامی، بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است. جمهوری اسلامی در یمن با تقویت حوثی‌ها، در سوریه با رژیم اسد،‌ ونزوئلا و در عراق با شبه‌نظامیان شیعه، تروریسم را گسترش می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا با توجه به اقدامات خصمانه رژیم جمهوری اسلامی در منطقه، حمایت از تروریسم و مسلح کردن گروههای نیابتی خود در خاورمیانه که موجب بر هم زدن ثبات منطقه می‌شود، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی شده است که تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۱۸ اکتبر پایان میابد. 

صدای آمریکا نوشت؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیشتر و در پیامی به اعضای شورای امنیت گفت: این نهاد با یک انتخاب روبرو است: ایستادن برای صلح و ثبات جهانی، همان گونه که بنیانگذاران سازمان ملل می‌خواستند؛ یا این که بگذارد مهلت ممنوعیت فروش تسلیحات به جمهوری اسلامی تمام شود و به ماموریت سازمان ملل که ما تعهد دادیم از آن محافظت کنیم، خیانت کند.