سفر بیش از یکصد تن از نمایندگان صاحبان صنایع فرانسه به تهران

0
182

 بیش از یکصد تن از نمایندگان دهها شرکت فرانسوی به منظور بررسی امکان از سرگیری و گسترش روابط اقتصادی با ایران، صبح روز دوشنبه وارد ایران شدند.

این نخستین و مهمترین ماموریت اقتصادی و مالی این هیات فرانسوی، پس از آغاز کاهش تدریجی تحریمهای بین المللی علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی است.

سازمان “مدف”، بزرگترین تشکل بخش خصوصی فرانسه که ریاست این هیات اقتصادی را برعهده دارد، روز دوشنبه و در نخستین مرحله از سفر به تهران با محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری و نمایندگان اتاق صنایع و بازرگانی ایران دیدار نمودند.

محمد نهاوندیان با بیان این نکته که فصل جدیدی در روابط ایران و اروپا شکل گرفته است، خطاب به حاضرین گفت: شما باید در بازگشت این پیام را به سیاستمداران فرانسوی منتقل کنید که زمینه همکاری با ایران جدی و غیرقابل صرف نظر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیر مسکویچی، وزیر دارائی فرانسه، روز یک شنبه و در آستانه سفر هیات فرانسوی به تهران، ابراز امیدواری کرد که این سفر “زمینه های لازم” را برای همکاری های میان دو کشور فراهم نماید.

وزیر دارائی فرانسه در عین حال تاکید کرد: نباید برای از سرگیری روابط اقتصادی با ایران شتاب نمود.

قرار است روز سه شنبه هیات فرانسوی با برخی از صاحبان صنایع در ایران دیدار و گفت‌وگو نمایند.

یک منبع نزدیک به سفارت فرانسه در تهران نیز به خبرگزاری رویترز گفته است: سفر هیات نمایندگی فرانسوی به تهران تنها در چارچوب “بررسی امکان از سرگیری و گسترش روابط انجام شده است.