سعید جلیلی: ضرر فرصت‌های از دست رفته از حقوق‌های نجومی بیشتر است

0
247

سعید جلیلی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت٬ یکی از «آسیب‌های» امروز فضای سیاسی ایران را «نوسان» در حرف‌ها و ادعاهای افراد و جریان‌های سیاسی دانسته٬ در کنایه به حسن روحانی گفته که مبارزه با فساد را باید از اطرافیان و افراد خانواده شروع کرد و افزوده «خسارت بعضی فرصت‌های از دست رفته از حقوق‌های نجومی بیشتر است.»

وی از اینکه برخی جریان‌ها، افراد یا نهادها٬ با بیان «ادعا، صحبت و موضعی٬ جامعه را دچار تردید و التهاب می‌کنند و بعد به محض این که جریانات و اقتضائات زمانی متفاوت شد» حرف‌شان را عوض می‌کنند٬ انتقاد کرده است.

به گزارش تارنمای دیگربان، جلیلی از این افراد و جریان‌ها خواسته وقتی بدلیل حرف٬ تحلیل یا موضع اشتباه آنها «هزینه‌هایی متوجه کشور و جامعه شد»٬ مسئولیت آن را بپذیرند و بر اشتباهات خود اصرار نورزند.

وی در موضوع مبارزه با فساد هم خواستار «صدق» شده و از مصونیت برخی جناح‌ها و افراد در این برخوردها انتقاد کرده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه «فساد نباید حاشیه امن» داشته باشد٬ در کنایه به حسن روحانی برای اتهاماتی که در زمینه فساد نسبت به برادرش مطرح است گفته شرط اول فساد٬ مبارزه با منتسبین خانوادگی یا جناحی است.

جلیل همچنین گفته «بعضی فرصت‌های از دست رفته ضررش بیشتر از حقوق‌های نجومی است. روشن شدن این موارد یعنی شفاف سازی…{ما باید} متوجه شویم مشکل واقعی چرخ کارخانه چه بوده تا برطرف بشود.»

کنایه وی به حسن روحانی و اعضای دولت وی است که به گفته محافظه‌کاران مشکل اصلی اقتصاد ایران را تحریم‌های بین‌المللی می‌دانند.