سعید جلیلی: حصر موسوی و کروبی ربطی به وقایع ۸۸ ندارد

0
284

سعید جلیلی٬ نماینده علی خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی گفته میرحسین موسوی و مهدی کروبی در ارتباط با وقایع سال ۱۳۸۸ در حصر قرار نگرفته‌اند.

جلیلی افزوده حصر موسوی و کروبی ربطی به وقایع سال ۸۸ ندارد و آنها یک سال بعد از این وقایع به خاطر تلاش برای کلید زدن «فتنه‌ای جدید» در نظام اسلامی محصور شده‌اند.

وی اشاره به جزئیات این «فتنه جدید» نکرده٬ اما به نظر می‌رسد منظور این عضو شورای عالی امنیت ملی تداوم حمایت رهبران «جنبش سبز» از اعتراض‌های خیابانی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ باشد.

به گزارش تارنمای دیگربان؛ جلیلی گفته نباید مسئله حصر این افراد با وقایع سال ۸۸ یکی دانسته شود.

به نظر می‌رسد اظهارات این نماینده علی خامنه‌ای در پی تشکیک علی مطهری در از بین رفتن شرط «عدالت» خامنه‌ای در جایگاه ولایت فقیه بیان شده باشد.

مطهری حدود ۱۰ روز پیش به طور تلویحی گفت رهبر جمهوری اسلامی با ادامه حصر موسوی و کروبی «خلاف عدالت» عمل کرده است.

براساس نظر روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی چنانچه ولی فقیه شرط «عدالت» را از دست بدهد دیگر حق ولایت نخواهد داشت و از این سمت کنار گذاشته خواهد شد.

این برای نخستین‌بار است که یک مقام نزدیک به علی خامنه‌ای مدعی می‌شود حصر موسوی و کروبی ارتباطی با وقایع سال ۸۸ ندارد تا دامن رهبر را در پرونده حصر پاک نشان دهد.

جلیلی با طرح این ادعای جدید تلاش کرده نشان دهد در صورت رفع حصر این دو رهبر «جنبش سبز» آنها به فعالیت‌ها برای راه‌اندازی «فتنه‌ای جدید» ادامه خواهند داد و به همین خاطر در حصر نگه داشته می‌شوند.