سریع‌ترین رکورد ۲ میلیارد دلاری توسط دیزنی زده شد

0
164

با پشت سر گذاشتن تعطیلات آخر هفته در آمریکای شمالی دیزنی با نمایش فیلم «در جست و جوی دوری» یک رکورد دیگر را جابه‌جا کرد.

 دیزنی موفق شد تا با رسیدن به مرز ۲ میلیارد دلار فروش از هر کمپانی دیگری سریع‌تر به این مرز فروش برسد و یک رکورد جدید را به نام خودش ثبت کند.

در حالی که انیمیشن موفق «زندگی مخفی حیوانات خانگی» با فروش ۵۰.۶ میلیون دلار به رقم فروش ۲۰۳.۱ میلیون دلار در دومین هفته نمایشش رسید، «در جستجوی دوری» محصول پیکسار/دیزنی با ماندن در جایگاه چهارم فروش در آمریکای شمالی در تاریخ آمریکای شمالی هم رکودشکن شد و در پنجمین آخر هفته نمایشش ۴۵۵.۵ میلیون دلار فروش کرد و در نتیجه کمپانی دیزنی توانست در سال ۲۰۱۶ رکورد جدیدی را از نظر سرعت فروش در تاریخ صنعت فیلم به جای بگذارد.

این در حالی است که این کمپانی هفته پیش اعلام کرد در بازار خارجی به رکورد فروش ۳ میلیارد دلاری دست یافته و در مجموع بازار جهانی ۵ میلیارد دلار فروش کرده است. حالا سریع‌ترین رکورد فروش تا این سقف هم به رکوردهای قبلی این کمپانی اضافه شده است.

در واقع با افزودن فروش ۱۱ میلیون دلاری این آخر هفته، باید گفت «در جستجوی دروی» پرفروش‌ترین انیمیشن همه تاریخ در بازار داخلی آمریکا در این مدت از فروش بوده است.

در این فاصله از اکران تاکنون پرفروش‌های تاریخ آمریکا عبارت بوده‌اند از:

«در جست و جوی دوری» در سال ۲۰۱۶ با فروش ۴۴۵.۵ میلیون دلار

«شرک ۳» در سال ۲۰۰۴ با فروش ۴۴۱.۲ میلیون دلار

«شیر شاه» در سال ۱۹۹۴ با فروش ۴۲۲.۷ میلیون دلار

«داستان اسباب بازی ۳» در سال ۲۰۱۰ با فروش ۴۱۵ میلیون دلار

«یخ زده» در سال ۲۰۱۳ با فروش ۴۰۰.۷ میلیون دلار

با پشت سر گذاشتن تعطیلات آخر هفته فیلم کمدی «شکارچیان روح» در مکان دوم بازار آمریکای شمال ایستاد و ۴۶ میلیون دلار فروخت.

«افسانه تارزان» از کمپانی برادران وارنر نیز در مجموع ۱۰۳.۱ میلیون دلار فروخت و فیلم سوم باکس آفیس شد.

در مجموع فروش این آخر هفته در آمریکای شمالی ۲۶ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شد و در مقایسه با همین آخر هفته در سال پیش، کاهشی ۱۷ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، در عین حال این هفته فیلم جدید وودی آلن با عنوان «کافه سوسایتی» با اکرانی محدود، نمایش خود را شروع کرد و ۳۵۵ هزار دلار با فروش در ۵ سالن سینما در نیویورک و لس‌آنجلس کسب کرد. میانگین فروش این فیلم در هر سالن ۷۱ هزار دلار بوده است. در این فیلم کریستن استوارت و جسی آیزنبرگ نقش‌آفرینی می‌کنند.