سرپرست وزارت دفاع: با متحدان خود و در سه محور، با اقدامات جمهوری اسلامی مقابله می‌کنیم

0
196

«مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بروکسل گفت: جمهوری اسلامی ۴۰ سال است تخاصم‌های خود را در منطقه گسترش می‌دهد و در سه ماه اخیر آن را افزایش داده است. او افزود: ما با سه محور درخواست برای محکوم کردن عمومی این اقدامات از سوی جمهوری اسلامی، هم‌رسانی اطلاعات دقیق با متحدان در مورد تهدید‌های جمهوری اسلامی و همچنین ایجاد ائتلافی برای ایجاد امنیت دریانوردی، با اقدامات جمهوری اسلامی مقابله می‌کنیم.

آقای اسپر روز پنجشنبه ششم تیرماه و در مقر سازمان آتلانتیک شمالی ناتو در بروکسل در مقابل خبرنگاران حاضر شد و با بررسی اهداف سفر خود، به چند پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

سرپرست پنتاگون افزود: آمریکا آغازگر تنش‌ها و حمله‌های اخیر در خلیج و تنگه هرمز نبوده و ما به دنبال حرکت به سمت خروج از تقابل نظامی و پیگیری راه دیپلماسی با جمهوری اسلامی هستیم.

در این مراسم که به طور مستقیم از حساب توئیتری وزارت دفاع آمریکا پخش می‌شد، آقای اسپر گفت: به وضوح و بار دیگر می‌گویم ما به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی نیستیم. ما با متحدان و اعضای ناتو مذاکره کرده و ائتلافی ایجاد خواهیم کرد که امنیت دریانوردی در تنگه هرمز و خلیج را تامین کند و برای کشتی‌های تجاری خدمات اسکورت حمایتی هم در نظر می‌گیریم.

مارک اسپر گفت: ما تیمی را روانه کرده‌ایم که اطلاعات دقیق از تهدید‌های جمهوری اسلامی را به متحدان ما اطلاع دهد. هدف ما آوردن جمهوری اسلامی به میز مذاکره است تا به توافق جامعهی برسیم که حوزه فعالیت‌ اتمی، تسلیحات موشکی، حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و دیگر فعالیت‌های برهم‌زننده آن‌ها را در برگیرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزود: ما به دنبال جنگ نیستیم ولی از خود دفاع می‌کنیم. هیچ‌کس نباید خودداری را با ضعف اشتباه بگیرد.