سرمقاله واشنگتن پست درمورد برنامه اتمی ایران

0
229

روزنامه آمریکائی “واشنگتن پست” یک روز پس از پایان مذاکرات اتمی ایران و ١+٥ ، ضمن حمایت از محدود شدن غنی‌سازی در ایران، نوشت با این حال تهران باید امتیازاتی فراتر از آنچه اکنون در نظردارد ارائه کند.

 خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران با انتشاربخش هائی از سرمقالۀ “واشنگتن پست” به نقل از این روزنامه می‌نویسد: نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است دولت اوباما برخی فعالیت های غنی سازی در ایران را مشروط بر نظارت سخت گیرانه بپذیرد، اما چنین توافقی می تواند در عرصه سیاسی چالش‌آفرین باشد، زیرا اسرائیل و فرانسه به علاوه بسیاری از نمایندگان کنگره همچنان با هرگونه غنی سازی در ایران مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرمقاله نویس واشنگتن پست نوشته است: به نظر ما ارزش دارد که به دنبال توافقی باشیم که در آن مجوز مقدار کمی ازغنی‌سازی در ایران صادر شود ولی درعین حال برنامه هسته ای تحت نظارت شدید باشد تا احتمال جهش پنهانی به حداقل برسد.

 واشنگتن پست می نویسد: همانگونه که معاون وزیر امور خارجه روسیه در ژنو گفته است، طرف‌های مذاکره «کیلومترها با هم فاصله دارند»، ولی همانگونه که نظام ایران قرار است غنی سازی خود را کاهش دهد، زمان نیز رو به اتمام است.