سرقت‌های زنجیره‌ای منازل دراویش در کوار

0
151

منازل چهار درویش گنابادی ساکن شهرستان کوار در کمتر از یک ماه، مورد سرقت سازمان یافته عده‌ای سارق مشکوک قرار گرفته است.

 به نقل از دراویشی که منازل آن‌ها مورد دستبرد قرار گرفته است، در این دستبرد‌ها علاوه به یغما رفتن مقادیر قابل توجهی طلا و پول نقد که به نظر برای رد گم کردن می‌باشد، کتاب‌های عرفانی، سی دی‌های حاوی مقالات، جزوات طریقت نعمت اللهی گنابادی، رایانه‌ها و هارد دیسک‌های شخصی افراد نیز به سرقت رفته است.

بر طبق این گزارش در طی کمتر از یک ماه منازل ۴ درویش به نام‌های امید علی اکبری (برگزار کننده مجالس درویشی شب جمعه شهر کوار)، مهرداد کشاورز (از مسئولین مددکاری دراویش کوار)، خانم پایدار (نویسنده و محقق) و علی پناهی به سرقت رفته است. نکتهٔ قابل تامل در این سرقت‌ها این است که سارقین منازل دراویشی را مورد سو قصد قرار داده‌اند که اغلب سر‌شناس بوده و فعالیت‌های جانبی مربوط به امور دراویش شهر کوار را بر عهده دارند.

به گزارش مجذوبان نور،همچنین این گزارش می‌افزاید که در مورد دستبرد به منزل خانم نجمه پایدار، دزدان وی را طناب پیچ کرده و پس از ضرب و شتم وی، اوراق کتاب تالیفی ایشان که پاسخی به یکی از کتب ضد تصوف بوده است را نیز به سرقت برده‌اند.

یادآور می‌شود که به رغم پیگیری‌های متعدد و شکایت دراویشی که منازل ایشان به سرقت رفته است، هیچ نهاد قضایی و انتظامی در مقام پاسخ گویی و پیگیری جدی در این مورد برنیامده است که این موضوع گمان اینکه این دزدی‌ها از طرف بعضی نهاد‌ها طراحی و حمایت می‌شود را قوی‌تر می‌سازد.

لازم به ذکر است که دراویش گنابادی شهرستان کوار برای شناسایی این دزدان زنجیره‌ای که علاقمند به سرقت از منازل اهل عرفان هستند، اقدام به تعبیه دوربین‌های مدار بسته در منازل کرده‌اند.