سردار نقدی: کری غلط کرده تشکر کرده است

0
160

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز باید هوشیارانه عمل کنیم چرا که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در همایش بزرگداشت شهدای خبرنگار در حوزه هنری سخن می‌گفت، بیان کرد: با انقلاب اسلامی و پیروزی ما شرایط دنیا نیز تغییر کرد. انقلاب اسلامی ما دو خصوصیت دارد که بر جهان تاثیر گذاشته است.نخستین خصوصیت انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی این بود که آن حضرت قدرت ملت‌ها را نشان داد و به آنها یادآور شد که می‌تواند سرنوشت خود را حتی با دستانی خالی تغییر بدهد به همین دلیل است که امروز نظام سلطه با ابزار رسانه به دنبال این است که بر افکار عمومی تاثیر بگذارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: نظریه جنگ نرم نیز از همین‌جا حاصل شده است برای همین روز‌به‌روز بر تعداد رسانه‌ها افزوده می‌شود چرا که می‌خواهند این رسانه‌ها جایگزین تسلیحات نظامی بشوند. این رسانه‌ها معمولا در دست خشن‌ترین ها قرار دارند تا با وارونه‌ نشان دادن فعالیت‌هایشان و با کسانی که حرف حق می‌زنند مقابله کنند. در این بین آمریکا نیز از جمله مهم‌ترین کشورهایی است که برای رسانه اهمیت ویژه‌ای قائل است چون می‌خواهد زشت‌ترین کارهای خودش را زیبا جلوه بدهد.

سردار نقدی با اشاره به جریان‌های رسانه‌ای در درون کشور گفت: متاسفانه پس از آنکه سربازان آمریکایی به زانو درآمده بودند و دستانشان را به نشانی تسلیم پشت گردنشان قرار داده بودند برخی رسانه‌ها در ایران به جای این‌که به قدرت رزمندگان ما اشاره داشته باشند به این پرداخته بودند که وزیر خارجه آمریکا از ایران تشکر کرد. این رسانه‌ها می‌خواهند دشمن را منطقی جلوه بدهند، اما اینگونه نیست. اصلا غلط کرده که تشکر کرده است. سربازانشان غلط کردند که به خلیج فارس آمدند.

به گفته وی برخی رسانه‌های داخلی بدنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند. از طرف دیگر،عناصر سلطنت‌طلب وارد دستگاه‌های نظام می‌شوند و قتل‌های زنجیره‌ای را راه می‌اندازند بدون دادگاه و قاضی برخی را می‌کشند و روز دیگری به صورت برخی خانمها اسید می‌پاشند که چهره حزب‌اللهی‌ها را بد جلوه دهند.

روز دیگر با دست‌های پشت پرده برنامه‌ریزی می‌کنند و به سفارت عربستان می‌ریزند تا چهره بچه‌های ما را خراب کنند و گرنه 100 نفر نصف شب از کجا آمدند و حمله کردند؟

وی همچنین اظهار کرد: در برخی رسانه ها شاهدیم تیتر می‌زنند که ایران باید رابطه اش را با جهان عرب قطع کند؛ بایستی امروز خیلی هوشیارانه عمل کرد چون حرکت عظم انقلاب ملت‌ها را به صحنه آورده است و حالا دشمنان قصد دارند این قدرت را علیه خود ملتها با تفرقه و جنگ و تکفیری‌ها بکار گیرند. هرجا که حرکت‌های میدانی وجود دارد می‌خواهند از القائات رسانه‌ای برای ایجاد اختلاف و تنش در میان ملت‌ها بهره‌مند بشوند.امروز ما باید هوشیارانه عمل کنیم و از تفرقه و اختلاف بپرهیزیم چرا که دستاورد سرویس‌های جاسوسی همین عوامل هستند. تا چند سال پیش سخنی از تکفیری‌ها نبود، اما به روش‌های جاسوسی توانستند کاری کنند که تکفیری‌ها شکل بگیرند و با حضور میدانی این گروه‌های خشن این را به جهان القاء کنند که نتیجه اسلام این خشونت است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دومین خصوصیت انقلاب اسلامی ادامه داد: سرعت تحولات منطقه نیز از دیگر خصوصیت انقلاب اسلامی است. رسانه باید به رسالت خود و با انسجام و یکپارچگی نسبت به آن گام بردارد. بسیج رسانه‌ای نیز جایی است که می‌شود به این موضوع جامع‌ عمل پوشاند. ما باید در کشور برای رسالت اهمیت قائل باشیم، چرا قدرت اصلی دشمن با استفاده از تزویر رسانه‌ای نمایان می‌شود. دشمن تلاش می‌کند تا تصویر غلطی از خودش به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: نمونه این تزویر آن است تا پیش از مذاکرات همه می‌خواستند بگویند ما با ایران کنار می‌آییم اما امروز که موضوع انتخابات در آمریکا مطرح است جبهه‌ای شکل گرفته است که می‌خواهند در ابتدا با ایران مقابله کنند. از همین‌رو سیاست‌ عمومی و رسانه‌ای ما باید در این رابطه با این مسائل فعال و دستگاه دیپلماسی در کشور نیز باید به پرسش‌ها پاسخگو باشد. گویا بعد از برجام ماموریت کنگره آمریکا تغییر یافته و به موسسه قانون‌گذاری علیه ایران تبدیل شده است. آنها تاکنون 11 طرح و لایحه را علیه ایران در نوبت دارند و برای این کار حدود دو میلیارد و 308 میلیون دلار بودجه اختصاص داده‌اند.