سردار سلامی: احساس کنیم از سوی اروپا تهدید می‌شویم، دامنه برد موشکی را افزایش می‌دهیم

0
314

سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، شامگاه شنبه ۴ آذر، گفت: اروپایی‌ها بدانند اگر بخواهند وارد حریم موشک‌های جمهوری اسلامیشوند ممکن است محدودیت ها را کنار بگذاریم لذا سر به سر ما نگذارند و قدرت دفاعی ما را به رسمیت بشناسند.

حسین سلامی، که در یکی از شبکه‌های تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی حضور یافته بود، با اشاره به توان فنی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی، تاکید کرد: اگر تا امروز برد موشک‌هایمان را تا دو هزار کیلومتر حفظ کرده ایم و بالاتر از آن نرفته‌ایم نه به دلیل محدودیت‌های تکنولوژی است، از نظر فناوری و تکنولوژی ما هیچ محدودیتی در افزایش برد موشک هایمان نداریم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: جمهوری اسلامی تاکنون اروپا را تهدیدی علیه خود نمی‌دانسته و به همین دلیل برد موشک‌های خود را تا اروپا طراحی نکرده است.

حسین سلامی با بیان اینکه نیروی نظامی ایران تابع «ضابطه و منطق راهبردی» است، خاطر نشان کرد: ما به سادگی می توانیم برد موشک‌هایمان را افزایش دهیم، بهتر است اروپا سربسر جمهوری اسلامی نگذارد.

این مقام سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات مقامات غربی مبنی بر لزوم انجام مذاکرات درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی، گفت: اینکه جمهوری اسلامی برد موشک‌های خود را در محدوده دو هزار کیلومتر نگه‌داشته ،به دلیل محدودیت‌های فنی و تکنولوژیک نیست، جمهوری اسلامی درباره قدرت دفاعی‌ خود مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: تا آن دامنه ای که احساس کنیم از آن دامنه تهدید می‌شویم تا آن دامنه برد موشک هایمان را افزایش می‌دهیم خارج از آنجا اگر تهدیدی وجود نداشته باشد برد موشک‌هایمان را افزایش نمی دهیم.

جانشین فرمانده سپاه خطاب به کشورهای غربی گفت: احساس می‌کردیم اروپا تهدید ما نیست، (بنابراین) برد موشک هایمان را تا اروپا طراحی نکرده‌ایم، با اینکه می توانیم، پس مراعات کنند، ما رعایت می کنیم آنها هم رعایت کنند اگر رعایت نکنند ما هم تغییر می دهیم.

حسین سلامی تهدید کرد: اگر شرایط تغییر کند طبیعی است که سیستم‌های سلاح ما هم تغییر خواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، به تازگی، با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با فعالیت‌های منطقه‌ای و نظامی جمهوری اسلامی، خواستار مذاکره بر سر برنامه موشکی جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ مجلس نمایندگان امریکا، هم ماه گذشته، طرح جدیدی را تصویب کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعمال می کند. این مصوبه بطور مستقیم تحریم تازه‌ای علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعمال نمی‌کند اما راه را برای اعمال تحریم‌های تازه از سوی دولت آمریکا بخصوص پس از آزمایش موشکی دوباره جمهوری اسلامی می گشاید.