سخنگوی کاخ سفید: پرزیدنت ترامپ اشتباهی که دولت قبل در برابر جمهوری اسلامی کرد را تکرار نمی‌کند

0
147

سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه به وقت آمریکا، ضمن انتقاد از رویکرد باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی، گفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی اشتباه او را تکرار نمی‌کند.

سارا هاکبی سندرز در پیامی در توئیتر نوشت، «پرزیدنت اوباما از دوری کردن از یک توافق بد با جمهوری اسلامی خودداری کرد. پرزیدنت دونالد ترامپ از ارتکاب به اشتباه مشابه با جمهوری اسلامی، کره شمالی، یا هر کس دیگری پرهیز می‌کند.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد که پرزیدنت ترامپ همواره امنیت مردم آمریکا را سرلوحه سیاست خود قرار می‌دهد.

اشاره خانم سندرز، به پایان زودهنگام و بدون نتیجه دومین دیدار پرزیدنت ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام است، که رئیس جمهوری آمریکا دلیل آن را زیاده‌خواهی طرف کره‌ای اعلام کرد.

پس از دومین دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، پرزیدنت ترامپ در یک کنفرانس خبری خواسته های زیاد کره شمالی را دلیل عدم توافق دو رهبر اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه گاهی لازم است که از مذاکره خارج شد،‌ گفت: آنها خواسته های زیادی داشتند و به همین دلیل من تصمیم گرفتم که با آنها توافق نکنم.

وی افزود: کره شمالی خواستار برداشته شدن همه تحریم های بین المللی به رهبری آمریکا در مقابل برچیدن تاسیسات هسته‌ای «یونگ‌بیون» شد.

ایالات متحده پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که کره شمالی اقدامات مشخصی برای توقف برنامه هسته‌ای و موشکی خود برندارد، تحریم ها را لغو نخواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت اگر می خواستم، می توانستم امروز یک توافق با آنها امضا کنم اما من حاضر نیستم یک توافق بد را امضا کنم.

به گزارش صدای آمریکا؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این بارها توافق هسته ای با جمهوری اسلامی موسوم به برجام را یکی از «بدترین» توافق هایی خوانده است که دولت آمریکا تاکنون آن را امضا کرده است. او سال گذشته اعلام کرد آمریکا از برجام خارج می شود و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را افزایش داد.