سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از انصراف شرکت چینی از قرارداد با جمهوری اسلامی استقبال کرد

0
340

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انصراف شرکت چینی و دیگر شرکت‌ها از قرارد با دولت جمهوری اسلامی گفت که ارزش ندارد [این شرکت‌ها] دارایی‌های خود را در خطر تحریم‌های آمریکا قرار دهند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه ۱۴ مهرماه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «این شرکت چینی و بیش از ۱۰۰ شرکت دیگر، تصمیم درستی گرفته‌اند و معاملات بازرگانی با دولت جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند.»

بیژن زنگنه ، وزیر نفت رژیم جمهوری اسلامی، روز یکشنبه ۱۴ مهر ماه از کنار رفتن شرکت نفت دولتی چین از توافقنامه طرح توسعه بخشی از میدان گازی پارس جنوبی خبر داده بود.

همچنین چندی پیش نیز قرار بود شرکت توتال فرانسه این پروژه را اجرا کند؛ اما به دلیل تحریم‌های آمریکا از این کار انصراف داد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی چندی پیش گفت واشنگتن به تحریم کسانی که نفت از دولت جمهوری اسلامی را بخرند یا با سپاه پاسداران معامله کنند ادامه می‌دهد و هیچ معافیتی هم صادر نمی‌شود. وی همچنین تاکید کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا، فروش نفت توسط دولت جمهوری اسلامی افت جدی داشته است.

به گزارش صدای آمریکا؛ برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی ، ​گفت که کارزار فشار حداکثری آمریکا به طور قاطع نشان داده است که هیچ مصونیت یا معافیتی در تحریم‌های جمهوری اسلامی در کار نخواهد بود و هرگونه اقدام قابل تحریم، تحریم خواهد شد.