سخنان جنجالی امام جمعه تهران

0
241

در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه تهران کاظم صدیقی گفت: «اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهر‌ها بال تقوا و ایمان را می‌داشتند و خودمحافظتی در برابر نفس اماره ایجاد می‌کردند، در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.»

او همچنین به تمجید از عملکرد ابراهیم رئیسی و دولت او در 100 روز فعالیتش پرداخت. او دولت رئیسی را “عدالت خواه”، “پر کار”، “به دنبال تعامل با نخبگان” و … دانست و عملکرد رئیسی در ماجرای بنزین و واکسیناسیون کرونا را تحسین کرد.

صدیقی پرداخت به موقع حقوق کارمندان از سوی دولت را “امداد الهی” دانست.

سخنان امام جمعه تهران با انتقادات زیادی همراه بود. کاربری به کنایه نوشته است: “مؤمنين و بندگان خوب خدا همه در كشورهای اسكانديناوی زندگی ميكنند.”

رسانه‌های داخلی نوشتند؛ کاربری دیگر هم در واکنش به سخنان صدیقی نوشت: «ما مردم بی‌ایمان لیاقت مسئولانی با این همه کرامات را نداریم؛ آنها حقوق‌مان را با امدادالهی می‌دهند و باز ما بی‌تقوایی می‌کنیم.»

بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی سخنان امام جمعه تهران را “نمک پاشی” بر زخم مردم دانستند.

فرد دیگری هم نوشته است: ” کاش امثال آقای صديقی انقدر از دین مردم برای توجیه دنیا وام نمی گرفتند.”

سایت عصر ایران در یادداشتی به تندی از سخنان عجیب کاظم صدیقی انتقاد کرد و نوشت: «حضرت امام جمعه پس مسئولین کجای این داستان هستند؟ امتحان الهی که فقط شامل حال ما مردم است! الان هم که گناه گرانی به گردن ما افتاد، پس رئیس جمهور و رئیس مجلس می‌خواهیم چه کنیم؟»

در ادامه این یاددااشت آمده است: “نکند که باران رحمت از دولتی سر مسئولان است و سیل و زلزله از معصیت مردم؟ با این شرایط اهالی فرنگ مثلا همین مردمان اسکاندیناوی که زندگی به سامانی دارند و می‌توانند از امروز برای 10 سال بعد خود برنامه ریزی کنند، مسلمان‌تر از ما هستند که خط فقرمان به 11 میلیون تومان رسیده است؟”

روزنامه جمهوری اسلامی هم در این رابطه نوشت: «معلوم نیست مردم ایران چه گناهی کرده‌اند که عده‌ای حتی در خطبه نمازجمعه، ناکارآمدی‌ها را به گردن آن‌ها می‌اندازند.»