ستارگان هنر انگلستان در آغاز سال نو نشان لیاقت می‌گیرند

0
185

بریتانیا طبق هر سال در آغاز سال نو فهرست ستارگان انگلیسی را که با اهدای نشان‌های لیاقتی از سوی ملکه الیزابت تجلیل می‌شوند، اعلام کرد.

 ایدریس البا و دیوید اویلوو ستارگان مطرح این روزهای سینمای جهان از جمله تقدیرشدگان هستند.

ادریس البا که یکی از مقدمان صف مدعیان اسکار امسال برای بازی در فیلم «هیولاهای بی سرزمین» است با دریافت نشانOBE تجلیل می‌شود.

دیوید اویلوو بازیگر نقش مارتین لوترکینگ در فیلم «سلما» که فصل موفقی را پشت سر گذاشت نیز نشان OBE را دریافت می‌کند.

در مورد ایملدا استانتون بازیگر بریتانیایی و شین فیلیپس که هر دو پیشتر نشان OBE را گرفته بودند نشان بالاتر CBE  به استانتون و لقب «دیم» یا «بانو» به فیلیپس ۸۲ ساله اهدا می‌شود.  باربارا وینزور بازیگر نیز لقب بانو را دریافت می‌کند.

جیمز نسبیت بازیگر ایرلندی نیز برای خدماتش به عرصه تئاتر یک نشان OBE می‌گیرد و از پیتر مورگان فیلمنامه نویس نیز با اهدای نشان CBE تجلیل می‌شود.

این نشان ها و مدال‌ها عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا و دارای سلسله مراتب هستند که از پایین ترین درجه یعنی MBE به عنوان عضو رتبه امپراتوری شروع می‌شود و بعد OBE درجه افسر رتبه امپراتوری، CBE فرمانده، درجه بالاتر شوالیه یا بانو و بالاترین درجه شوالیه عالی صلیب یا بانوی عالی صلیب است.

فهرست دریافت کنندگان نشان لیاقت که برای تجلیل اهدا می‌شود هر سال شامل شماری از چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در آغاز سال اسامی برندگان اعلام و در طول سال به برندگان اهدا می‌شود.

 به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی،این مدال‌ها به چهره‌های خارجی نیز تعلق می گیرد که کوین اسپیسی در تابستان و آنجلینا جولی نیز لقب بانو را سال ۲۰۱۴ دریافت کردند و معدود چهره‌های آمریکایی هستند که لقب سر و دیم را دریافت کرده‌اند.