از ساندویچ‌فروشی تا معاونت وزارت نفت و دریافت رشوه! بقلم دکتر اسکندر دلدم

0
665

فائزه دختر بزرگ حجت‌الاسلام رفسنجانی (روحانی که در استخر فرح پهلوی غرق شد) در مصاحبه با روزنامه کم تیراژ دولتی ایران از فکر و هوش سرشار اقتصادی برادران خود و آیت‌الله حاج سید حسن خمینی دامت برکاته پرده برداشت و گفت مهدی (که در حال حاضر به علت ابتلا به فساد مالی در ندامتگاه اوین قرار دارد) و آیت‌الله حاج حسن خمینی (تولیت آستان مقدسه و متبرکه امام راحل) به‌اتفاق یاسر بهرمانی رفسنجانی (برادر کوچک فائزه) به زائران بیت امام راحل در جماران ساندویچ می‌فروختند!

فائزه دخمل بزرگ غریق استخر فرح که اخیراً از دانشگاه آزاد اخراج و به روستای نوق رفسنجان عودت داده‌شده و به خاطر تابوشکنی و حمایت از بهاییان و دوچرخه‌سواری نسوان شهرت دارد در مصاحبه با روزنامه ایران گفته است در حال حاضر استادی نمی‌کند و دردهات پدری روز زمین‌های پسته مشغول می‌باشد!

432

وی در این مصاحبه از خاطرات شیرین اقامت در جماران، خوش آب‌وهوا ترین نقطه شمال تهران، یادکرده و ضمن به خاطر آوردن دوران کودکی آیت‌الله حاج سید حسن خمینی و برادرانش می‌گوید:

” سید حسن خمینی با یاسر و مهدی بازی می‌کردند. فکر می‌کنم حسن با یاسر و مهدی مدرسه نیکان می‌رفتند و در یک مدرسه بودند. همبازی بودند. اینجا به خاطر حسینیه و دیدار با امام خیلی شلوغ می‌شد. یک کار جالبی که حسن‌ آقا کرده بود با یاسر و مهدی از ساندویچی اینجا ساندویچ می‌خریدند و به آدم‌هایی که برای ملاقات می‌آمدند، می‌فروختند. فکر می‌کنم پسر آقای جمارانی و شاید پسر آقای کروبی هم بود. مردم نمی‌شناختند این‌ها چه کسانی هستند. کسی هم منعشان نمی‌کرد. آن‌ها هم بچه بودند و فکر اقتصادی و معاش داشتند.

– همسایه ما خانواده امام بودند همین افرادی که الآن هم جمارانند. آقای جمارانی هم بود. آقای توسلی بودند. فهیمه خانم دختر امام هم بودند. خانم اشراقی همین نزدیکی بود. مرتب باهم رفت‌وآمد داشتند. به‌مرورزمان افراد دیگر هم مثل آقای بجنوردی، آقای خاتمی و آقای علیخانی هم آمدند. با این‌ها رفت‌وآمد داشتند. “

45359131_1953481501623973_5171730830199881728_n

شایان‌ذکر است از آن ساندویچ‌فروش‌های دارای عقل معاش و فکر و هوش اقتصادی در حال حاضر یکی (حاج سید حسن خمینی) به ریاست دفتر نشر آثار امام و تولیت بارگاه مقدسه حضرت امام راحل و مقام شامخ آیت‌اللهی و استادی حوزه رسیده است و دیگری که هوش و استعداد و نخبگی اقتصادی بیشتری داشت و در زمان ریاست جمهوری باباش علیرغم صغر سن (بدون استفاده از رانت آقازادگی و فقط به خاطر هوش سرشار) معاون وزیر نفت شده بود به خاطر ابتلا به بیماری اپیدمیک فساد مالی و دریافت میلیون‌ها دلار رشوه از کمپانی نفتی استات اویل نروژ در زندان اوین تحت درمان فساد زدایی قرار دارد!

مصاحبه فائزه بخش‌های جالب دیگری هم دارد که اندک‌اندک به سمع و سمعک شما خواهم رساند