سامسونگ در راستای تحریم جمهوری اسلامی گام برداشت

0
132

کاربران ایرانی به تازگی، ایمیلی از طرف شرکت استور سامسونگ دریافت کردند که بر اساس آن، کاربران ایرانی از تاریخ 25 فوریه 2020 (ششم اسفند سال جاری)، دیگر قادر نخواهند بود از برنامه‌های این فروشگاه خرید کنند.

در حالی که پیش از این و در راستای انجام تحریمات آمریکا علیه جمهوری اسلامی، فروشگاه آنلاین اپل و برخی اپلیکیشن‌های گوگل‌استور از دسترس کاربران ایرانی خارج شده بودند، حالا سامسونگ نیز در راستای انجام تحریمات آمریکا به برخی از کاربران ایرانی ایمیلی از طرف شرکت استور ارسال کرده که به معنی تحریم مصرف‌کنندگان در ایران از برنامه‌های این فروشگاه خرید است و قرار است از تاریخ 25 فوریه 2020 اعمال شود. هر چند امکان استفاده از برنامه‌های رایگان برای مصرف‌کنندگان همچنان امکان‌پذیر است، اما خطر تحریم برنامه‌های رایگان هم وجود دارد.

محمدجعفر نعناکار، مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی، یک‌شنبه 9 فوریه 2020 به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که در حال حاضر گزارش‌های فنی و حقوقی در حال تجمیع است تا یک راه‌حلی برای این مشکل یافت شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده با گذشت یک سال از حذف اکانت‌های اینترپرایز از اپ‌استور و پیش از آن، حذف پیام‌رسان‌های ایرانی از این مارکت آنلاین، ظاهرا پیگیری‌های حقوقی توسط ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و شرکت‌های ایرانی که می‌خواهند اپلیکیشن‌های خود را در اپ‌استور قرار دهند، باید به راه‌هایی از جمله اسامی غیرایرانی و تظاهر کردن به شرکتی غیرایرانی متوسل شوند تا بتوانند اپلیکیشن خود را در اپ‌استور نگه دارند.

پیش از این، شرکت اپل در پیامی به تولید کنندگان برنامه های ایرانی اعلام کرد که بر اساس مقررات مربوط به تحریم‌ها، «اپ استور» نمی تواند برنامه‌های متعلق به کشورهای تحت تحریم آمریکا را عرضه کند و با آنها دادوستد داشته باشد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران نیز وعده پیگیری حقوقی این اقدام شرکت اپل را داده بود.

به گزارش العربیه؛ گفتنی است، آمریکا روز 5 نوامبر 2018، رسماً دور جدید تحریم‌های جمهوری اسلامی را اعلام کرد.