یک سال پس از کشتار پاریس، سالن نمایش باتاکلان با حضور “استینگ” بازگشایی می‌شود

0
203

شنبه شب – ١٢ نوامبر در پاریس، سالن کنسرت “باتاکلان” که سال گذشته مورد حملۀ تروریست‌ها قرار گرفت، بازگشایی خواهد شد. یک سال قبل، حملات تروریستی در ورزشگاه بزرگ حومۀ پاریس و سپس در مرکز شهر و همچنین در سالن باتاکلان ١٣٠ قربانی گرفت. این حملات جامعۀ فرانسوی را سخت تکان داد.

 مهمان استثنایی شب افتتاح “باتاکلان”، “استینگ” هنرمند انگلیسی است که در حضور خانواده‌های قربانیان آواز خواهد خواند. یک سال قبل، ٩٠ نفر از تماشاگران کنسرت یک گروه راک آمریکایی در این سالن کشته شدند.

 شب گذشته، جمعه ١١ نوامبر/٢١ آبان، در مراسم گشایش مسابقۀ فوتبال فرانسه- سوئد، هشتاد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه به یاد قربانیان حملات تروریستی سال ٢٠١۵، یک دقیقه سکوت کردند.

مسئولیت حملات ١٣ نوامبر را داعش به عهده گرفت. این حملات خونبار، ١١ ماه پس از حملۀ تروریستی به دفتر مجلۀ “شارلی هبدو” رخ داد. مجموع این وقایع هولناک طی سال ٢٠١۵ جامعۀ فرانسوی و همچنین دل‌مشغولی‌های امنیتی دولت را سخت تحت تأثیر قرار داد.

اما سالن “باتاکلان”، یک سال بعد از فاجعه کاملاً نوسازی شده و همۀ بلیط‌های شب افتتاح را از مدت‌ها پیش فروخته است. حضور “استینگ” می‌تواند به تنهایی رویداد هنری قابل توجهی در پاریس محسوب شود.

او گفته است: «براه افتادن دوبارۀ سالن باتاکلان خیلی مهم است. بعد از فجایعی که گذشت، این سالن باید دوباره همان میعادگاه خاص برای کنسرت‌ها باشد».
استینگ که ٦۵ سال دارد، خود برای افتتاح سالن داوطلب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ قرار است که در فردای کنسرت (یکشنبه ١٣ نوامبر)، فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه و آن هیدالگو، شهردار پاریس، به دیدن همۀ محل‌های حملات پارسال بروند. آنان از ورزشگاه “اِستاد دوُ فرانس”، کافه‌ها و رستوران‌هایی که هدف تیراندازی قرار گرفتند و بالاخره در پایان از سالن “باتاکلان” دیدن خواهند کرد.