سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی نرگس محمدی شد

0
308

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی نرگس محمدی شد.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه از مقامات ایران خواسته است که خانم محمدی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند، اجازه تماس و ملاقات با خانواده به او بدهند و دسترسی او به خدمات پزشکی را تضمین کنند.

نرگس محمدی از روز دوشنبه، هفتم تیرماه با انتشار نامه‌ای در اعتراض به “عدم اجازه تماس با فرزندانش” از سوی مقامات قضایی ایران، اعلام کرد دست به اعتصاب غذا زده است.

او در این نامه نوشته بود، “علی‌رغم میل و توان جسمی‌ام، راهی برایم نماند جز اینکه فریاد مادر بودن و دلتنگ بودنم را با اعتصاب غذا اعلام نمایم.”

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در گفتگو با صدای آمریکا گفت است از زمان شروع اعتصاب غذا نرگس محمدی تا کنون، او دوبار دچار ضعف و تشنج شده است.

تقی رحمانی گفته است خانم محمدی برای کنترل دو بیماریش روزانه ۱۴ قلم دارو مصرف می کند و در شرایط کنونی که او در اعتصاب است این داروها تاثیری ندارد و ما نگران شرایط او هستیم.

نرگس محمدی در حالی دست به اعتصاب غذا زده است که وی مبتلا به دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی است و به گفته پزشکان، عوارض این دو بیماری در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید می‌شود.

همسر نرگس محمدی گفت تاکنون استدلال بر این بوده که در نظر مسوولان قضایی ایران چون من یک متهم فراری هستم و او یک محکوم، نباید ارتباطی میان ما باشد.

آقای رحمانی تاکید کردند که بارها اعلام کردند در صورت اجازه صحبت کردن نرگس با فرزندانش، حاضر است هیچ صحبتی با او نکند.

همسر نرگس محمدی این رفتار‌ها را تنبیه بچه‌ها و خانواده نرگس دانست چرا که هیچ توجیه دیگری ندارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ نرگس محمدی که به تازگی از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز به عنوان قهرمان آزادی اطلاع‌رسانی مورد تقدیر قرار گرفته بود، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی مجموعا به ۱۶ سال زندان محکوم شده است، ولی طبق ماده۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ده سال این مدت اجرا خواهد شد.