ساخت یک مزرعه بزرگ خورشیدی در صحرای کالیفرنیا

0
222

یک مزرعه بزرگ خورشیدی با ظرفیت فوق‌العاده ۳۵۰ مگاواتی در صحرای کالیفرنیا ساخته خواهد شد که قادر به تأمین انرژی نزدیک به ۹۰ هزار خانه خواهد بود.

به گزارش از آی‌ای، صحرای کالیفرنیا میزبان یک مزرعه عظیم خورشیدی دیگر در سطح شنی و آفتاب‌گیر خود خواهد بود.

وزارت کشور ایالات متحده روز دوشنبه ۳ مه اعلام کرد که دفتر مدیریت سرزمین(BLM) پروژه جدید و بزرگ خورشیدی دیگری را به نام “پروژه خورشیدی کریمسون” امضا کرده است.

این پروژه ۵۵۰ میلیون دلاری پس از اتمام، ظرفیت تأمین انرژی ۸۷ هزار و ۵۰۰ خانه را در منطقه خواهد داشت. این پروژه در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی تحت مدیریت BLM به عنوان یک مرکز ۳۵۰ مگاواتی ساخته خواهد شد که می‌تواند همین مقدار انرژی را تولید کند و تحویل دهد.

“دب هالند” وزیر کشور آمریکا گفت: زمان برای یک آینده با انرژی پاک اکنون فرا رسیده است. ما باید سرمایه‌گذاری‌های جسورانه‌ای انجام دهیم که بتواند با تغییرات آب و هوایی مقابله کند و همچنین مشاغل پردرآمدی برای آمریکایی‌ها ایجاد شود.

در واقع این پروژه ۶۵۰ نفر را در طول ساخت خود به کار خواهد گرفت و ۱۰ موقعیت ثابت شغلی و ۴۰ موقعیت شغل موقت را به مدت ۳۰ سال فراهم خواهد کرد.

“هالند” افزود: پروژه‌هایی از این قبیل می‌توانند به آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی در اقتصاد انرژی پاک کمک کنند.

مزرعه خورشیدی “کریمسون” به بزرگترین مزارع انرژی خورشیدی جهان خواهد پیوست. به عنوان مثال، مزرعه خورشیدی “سولار استار”(Solar Star) نیز در کالیفرنیا واقع شده است و در حال حاضر با حدود ۱.۷ میلیون صفحه خورشیدی در دو سایت جداگانه که به ترتیب ۳۱۴ مگاوات و ۲۶۵ مگاوات برق تولید می‌کنند، بزرگترین مزرعه خورشیدی در ایالات متحده است. این مزرعه در مجموع توانایی تأمین نیروی حدود ۲۵۰ هزار خانه را دارد.

ایالات متحده همچنین دارای مزرعه خورشیدی “توپاز”(Topaz) در کالیفرنیا است که می‌تواند ۵۸۰ مگاوات نیرو تولید کند و همچنین مزرعه خورشیدی “ایوانپا سولار”(Ivanpah Solar) در کالیفرنیا که ۳۹۲ مگاوات برق تولید می‌کند و همچنین مزرعه خورشیدی “آگوا کالینته”(Agua Caliente) در آریزونا که ۲۹۰ مگاوات برق تولید می‌کند و چندین مزرعه خورشیدی دیگر است.

خبرگزاری های علمی داخلی نوشتند؛ در سایر نقاط جهان نیز بزرگترین مزارع خورشیدی را در استرالیا، سنگاپور، چین، هند و امارات متحده عربی می‌توان یافت که میزبان بزرگترین مزارع انرژی خورشیدی در جهان هستند.