ساخت ایران، سرگرمی جدید خامنه ای؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
362

ساخت ایران، سرگرمی جدید خامنه ای! این عنوان مقاله ای است که خبرگزاری فرانسه و سایت اقتصادی بورسوراما، در یک گزارش مشترک به گفته های اخیر سیّد علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی داده اند. سیّد علی خامنه ای رهبر ایران روز سه شنبه اول فروردین ماه 1396 در شهر مشهد به مناسبت پیام نوروزی دستور داد از ورود کالا های خارجی که مشابه آنان در ایران تولید می شود جلوگیری به عمل آید و واردات این کالا ها حرام اعلام شود. خامنه ای هم چنین در باره ورود کالا های قاچاق که میلیارد ها دلار در سال به اقتصاد ایران آسیب می رساند سخن گفت.

گزارش مشترک خبرگزاری فرانسه و سایت بورسوراما، سخنان سیّد علی خامنه ای را به سخره گرفته اند و با ارائه ارقامی می نویسند؛ میزان بیکاری در سه سال گذشته از(10.5) در صد به (12.7) درصد افزایش یافته و میزان بیکاری درمیان جوانان ایرانی به (27 ) درصد رسیده است. در مورد میزان ورود کالای های قاچاق، آسیبی که هر ساله به اقتصاد ایران وارد می شود میان (15-25 )

میلیارد دلار است. باید توجه داشت که واردات قاچاق به ایران در دستان اعضای سپاه پاسداران، نیرو های امنیتی و وابستگان سران رژیم اسلامی می باشد.

کارشناسان اقتصادی مشکل ایران را رکود اقتصادی و بیکاری می دانند. دولت جمهوری اسلامی گفته است که رشد اقتصادی در کشور مثبت است ولی میزان سرمایه گذاری منفی می باشد. به دلیل سیاست ها سراسر اشتباه جمهوری اسلامی، حتی پس از موافقتنامه برجام هنوز کشور های غربی از سرمایه گذاری در ایران می هراسند و خودداری می کنند.

23 مارس 2017

منبع، http://www.boursorama.com/actualites/le-made-in-iran-nouveau-dada-du-chef-supreme-ali-khamenei-f235733eb4c870d28d96f8a3c9868738