زیمنس خط آهن تهران مشهد را برقی می‌کند

0
173

برپایه گزارش شبکه اول تلویزیون آلمان، کمپانی “زیمنس” برای برقی کردن خط آهن تهران مشهد و ایجاد یک خط آهن جدید میان تهران و اصفهان با ایران به توافق رسیده است. در چارچوب این طرح کمپانی آلمانی همچنین ۵٠٠ قطار به ایران خواهد فروخت. ارزش معاملات زیمنس بیش از یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون یورو برآورد شده است.
رئیس “زیمنس” در مجمع عمومی این شرکت تصریح کرده است که فعالیت در منابع زیرزمینی غنی و نوسازی ماشین آلات صنعتی ایران را هم هدف قرار داده و برای فعالیت در منابع گاز ایران نیز آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به همین چشم انداز، هیئت مدیره زیمنس پیش بینی کرده که ارزش سهام این شرکت در سال ٢٠١٦ میلادی بیش از میزانی که قبلاً پیش‌بینی شده بود افزایش یابد.

همزمان، اتاق بازرگانی آلمان و ایران نیز از گشایش نخستین دفتر حقوقی بین‌المللی در تهران خبر داده است. این دفتر به ریاست دکتر “یورگن هوفمن” در اتاق بازرگانی ایران مستقر شده و خدمات خود را در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار می‌دهد که قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند.

با لغو تحریم‌های بین المللی بسیاری از شرکت های بزرگ آلمانی برای ورود به بازار ایران تلاش می کنند. قبل از زیمنس، شرکت دایملر بنز آلمان نیز اعلام کرده بود که برای تولید کامیون با شرکت “ایران خودرو دیزل” به توافق رسیده است. دولت ایران اعلام کرده که در سال‌های آینده به ۵٦هزار کامیون نو برای جایگزینی کامیون‌های فرسوده نیاز دارد.