«زن شگفت‌انگیز» وارد جمع ابرقهرمان‌های پرفروش شد

0
520

«زن شگفت انگیز» با اکران خود موفق شد بالاترین رقم فروش یک فیلم به کارگردانی یک زن را رقم بزند.

افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلاری «زن شگفت‌انگیز» آن را به نخستین فیلم با شخصیت یک زن در نقش یک ابر قهرمان بدل می‌کند که چنین موفقیتی کسب کرده است.

«زن شگفت انگیز» نخستین ابرقهرمان زن از جهان داستانی ‌کمیک‌بوک‌های مارول است که سرانجام چنین جایگاهی را به دست می‌آورد و روی پرده بزرگ می‌رود.

این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز از محصولات کمپانی برادران وارنر و دی سی انترتینمنت در اولین آخر هفته اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی، موفق به فروشی ۱۰۰.۵ میلیون دلاری شد و پرفروش ترین افتتاحیه یک فیلم به کارگردانی یک کارگردان زن را ثبت کرد.

این فیلم که گال گادوت در آن در نقش اصلی بازی کرده، در عین حال شانزدهمین فیلم ابرقهرمانی است که فروشی بالای ۱۰۰ میلیون دلاری را در سه روز افتتاحیه خود تجربه کرده است.

این در حالی است که ۵۲ درصد تماشاگران این فیلم را مخاطبان زن تشکیل داده‌اند، در حالی که معمولا ۶۰ درصد مخاطبان فیلم‌های ابرقهرمانی را مردان تشکیل می‌دادند.

منتقدان نیز از این فیلم استقبال کرده‌اند و از سوی تماشاگران نیز با امتیاز A مواجه شده است.

این فیلم در بازار جهانی تاکنون ۱۲۲.۵ میلیون دلار فروخته و با محاسبه بازار آمریکا در اولین آخر هفته اکرانش ۲۳۳ میلیون دلار کسب کرده است.

در عین حال انیمیشن «کاپیتان آندرپنتس: اولین فیلم حماسی» محصول دریم‌ورکس انیمیشن نیز در نخستین آخر هفته اکرانش  با ۲۳.۵ میلیون دلار فروش در رده دوم جدول فروش آمریکا قرار گرفت. این فیلم ساخته دیوید سورن با اقتباس از کتاب‌های پرفروش کودکان ساخته شده و کوین هارت از جمله صداپیشگان آن است. فیلم داستان دو بچه شیطان در مدرسه و ماجراهای آنها را با ناظم روایت می‌کند.

«دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه‌ نمی‌گویند» محصول دیزنی با کاهشی ۶۶ درصدی ۲۱.۶ میلیون دلار فروخت تا در مجموع آمار فروش خود را در بازار داخلی به ۱۱۴.۶ میلیون دلار برساند. این فیلم با بازی جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو در بازار بین‌المللی ۷۳.۸ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود در سطح جهان را به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

در مکان چهارم باکس آفیس آمریکا «محافظان کهکشان» جای دارد که در پنجمین هفته اکرانش در بازار آمریکا ۹.۷ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش را به بیش از ۳۵۵ میلیون دلار برساند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «نگهبان ساحلی» با بازی دواین جانسون نیز در دومین هفته اکرانش ۸.۵ میلیون دلار فروخت و فروشش را به ۴۱.۷ میلیون دلار رساند و پنجمین فیلم باکس آفیس آمریکا شد.

IMP Awards