زندگی فوتبالیست و بازیگر قاتل آمریکایی در قاب کوچک

0
242

کوبا گودینگ جونیور، بازیگر «بهترین شکل ممکن» نقش اُ. جی. سیمپسن، فوتبالیست، مجری تلویزیون و بازیگر را که به اتهام قتل همسر خود محاکمه شد، بازی می‌کند.

 زندگی اُ. جی. سیمپسن، بازیگر و ورزشکار آمریکایی که علاوه بر محاکمه به‌جرم قتل همسر خود و یک مرد، با اتهام چند خلاف دیگر از جمله سرقت مسلحانه روبه‌رو و  به 33 سال زندان محکوم شد، به یک فیلم تلویزیونی تبدیل می‌شود و کوبا گودینگ جونیور، بازیگر  «بهترین شکل ممکن»، «جری مگوایر» و «چه رؤیاهایی می‌آیند» نقش او را بازی خواهد کرد.

به گزارش تایم در اولین فصل از سریال تازه «داستان جنایت آمریکایی» (American Crime Story) شبکه FX قرار است به ماجرای اُ. جی. سیمپسن و جنایت و خلاف‌های جنجال‌برانگیز سال 1995 آمریکا بپردازد.

اُ. جی. سیمپسن یک فوتبالیست مشهور سیاهپوست آمریکایی و رکورددار مسابقات NFL و همچنین مجری تلویزیون و بازیگر فیلم‌هایی مانند «آسمان‌خراش جهنمی»، «کاپریکورن یک» و مجموعه «سلاح آخته» بود. او در سال 1995 همسر خودرا با یک مرد به قتل رساند و برنامه زنده خبری تعقیب و گریز او با پلیس رکورددار پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی آمریکا شد. دادگاه طولانی و جنجالی اُ. جی. سیمپسن نیز یکی از پر حاشیه‌ترین اخبار رسانه‌ها بود. سرانجام او در سال 2008 با چندین اتهام از جمله آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه به 33 سال زندان محکوم شد که 9 سال از این مدت غیر قابل بخشش است. وی اکنون 67 سال دارد و در لاولاک نوادا زندانی است.

در این فیلم تلویزیونی که «مردم علیه اُ. جی. سیمپسون» (People V. O.J. Simpson) نام گرفته است، علاوه بر کوبا گودینگ جونیور در نقش اصلی، سارا پالسن نقش دادستانی به‌نام مارسیا کلارک را بازی می‌کند. رایان مورفی این قسمت از سریال «داستان جنایت آمریکایی» را کارگردانی می‌کند.

به‌ گزارش آنا، کوبا گودینگ جونیور متولد 1968 در برانکس نیویورک است. وی از سال 1986 در سریال‌های تلویزیونی بازی کرده و در فیلم‌هایی مانند «چند مرد خوب»، «بهترین شکل ممکن»، «چه رؤیاهایی می‌آیند»، «شیوع»، «پرل هاربر» و«پیشخدمت لی دنیلز» حضور پیدا کرده  و در سال 1997 برای بازی در «جری مگوایر» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شده است.