زندگی خالق داستان “ارباب حلقه‌ها” فیلم می‌شود

0
176

کمپانی فاکی سرچ لایت قصد دارد زندگینامه جان رونالد روئل تالکین نویسنده مجموعه داستان‌های “ارباب حلقه‌ها” را به فیلم سینمایی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امپایرآنلاین، همه “ارباب حلقه ها” و “هابیت ها” را با نام پیتر جکسون می شناسند؛ کارگردان نیوزیلندی که با مجموعه فیلم‌های “ارباب حلقه ها” به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. اما کمتر کسی می داند خالق اصلی مجموعه داستان‌های “ارباب حلقه ها” جان رونالد روئل تالکین نویسنده و استاد دانشگاه و یکی از کهنه سربازان جنگ جهانی اول است.

جان رونالد روئل تالکین نویسنده، فیلسوف و استاد دانشگاه بود. وی پس از انتشار چند مجموعه داستان و شعر، رمان “هابیت” را نوشت؛ رمانی که برای کودکان نوشته شده بود اما با استقبال بالایی از سوی همه سنین مواجه شد. پس از آن بود که تالکین مجموعه داستان های “ارباب حلقه ها” را نوشت. این مجموعه نیز در طول سال های متمادی به شدت مورد استقبال قرار گرفت تا جایی که در رای گیری وبسایت آمازون به عنوان کتاب مورد علاقه مشتریان در قرن بیستم لقب گرفت.

گفته می شود حضور تالکین در جنگ جهانی اول و از دست دادن بسیاری از دوستانش در این جنگ، انگیزه اصلی او در نوشتن مجموعه “ارباب حلقه ها” بوده است.

تالکین در سال 1973 و در سال 81 سالگی درگذشت.

اکنون، کمپانی فاکس سرچ لایت به همراه شرکت چرنین انترتینمنت، دیوید گلیسون فیلمنامه نویس را مامور کرده تا نوشتن فیلمنامه ای بر اساس زندگی این نویسنده موفق را آغاز کند. از آثار پیشین دیوید گلیسون می توان به فیلمنامه و کارگردانی فیلم سینمایی “کابوی ها و فرشتگان” اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امپایرآنلاین، هنوز دیگر عوامل ساخت این فیلم مشخص نشده اند.