زندانیان بیمار را درمان کنید

0
225

کانون مدافعان حقوق بشر در پی اعتراض تعدادی از زندانیان به نحوه درمانشان در زندان، در اطلاعیه ای خواستار درمان زندانیان بیمار شد.

قبلا نرگس محمدی و نازنین زاغری با صدور اعلامیه ای از زندان اوین اعلام کرده بودند که در اعتراض به عدم توجه به خواست آنها مبنی بر اعزام پزشکی از ۹۷/۱۰/۲۴ لغایت ۹۷/۱۰/۲۶ علی رغم استفاده از داروهای روزانه دست به اعتصاب غذا می زنند.

 متن اطلاعیه این نهاد حقوق بشری که به امضای شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق بشر رسیده به شرح زیر است:

امکانات بهداری زندان‌های ایران بسیار محدود و اندک است. طبق آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، در صورتی که زندانیان نیازمند معالجات تخصصی باشند، پس از تایید پزشک زندان باید به بیمارستان یا مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شوند.

در مورد زندانیان سیاسی و عقیدتی معمولا طی این پروسه با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. گاهی اوقات هم اجازه درمان به موقع داده نمی‌شود که در نتیجه بیمار فوت می‌کند که نمونه اخیر آن وحید صیادی نصیری است که در تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷ جان باخت.

هم اکنون تعدادی از زندانیان بیمار هستند اما اجازه دسترسی به درمان مناسب را نیافته‌اند. اسامی برخی از آنها به شرح زیر است:

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی، نازنین زاغری، سعید ملک پور، احمدرضا جلالی، آرش صادقی، مصطفی دانشجو، محمد بنازاده، حسن شاهرضا، حسن ممتاز سروستانی، سعید شیرزاد، شکوفه یداللهی، شیما انتصاری، علی کریمی و احمد براکوهی.

شیرین عبادی

رییس کانون مدافعان حقوق بشر