زلنسکی در کنار پهپاد سرنگون‌شده جمهوری اسلامی

0
19

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با انتشار عکسی، کنار لاشه یک پهپاد جمهوری اسلامی «سری شاهد»، متعهد شد که کشورش «بال‌های» قدرت هوایی مسکو را کوتاه کند.

زلنسکی، در سخنان ویدئویی شامگاه پنج‌شنبه 5 آبان، گفت: «روسیه تاکنون بیش از 8 هزار حمله هوایی و 4500 موشک شلیک کرده و نیروهای اوکراین در دو روز گذشته 23 پهپاد را سرنگون کردند.»

او همچنین تاکید کرد که روسیه قادر به شکست اوکراین نیست.

کی‌یف پیشتر اعلام کرده بود روسیه دو هزار فروند پهپاد به جمهوری اسلامی سفارش داده و تا کنون از 400 فروند از این پهپادهای ایرانی در حمله به اوکراین استفاده شده است.

العربیه به نقل از رویترز نوشت، جمهوری اسلامی همواره منکر فروش پهپاد به روسیه است و مسکو نیز همواره خرید و استفاده از پهپادهای جمهوری اسلامی را تکذیب کرده است. از سویی جمهوری اسلامی درباره فروش پهپاد به روسیه و مداخله در جنگ اوکراین تناقض‌گویی کرده و شماری از مقامات این کشور به موفقیت‌های رزمی پهپادهای جمهوری اسلامی در اوکراین مباهات کرده‌اند.

زلنسکی در ادامه با تاکید بر این که حملات روسیه نمی‌تواند نیروهای اوکراین را درهم بشکند، افزود: «شنیدن سرود دشمن در خاک اوکراین بیشتر از صدای موشک‌های آنها در آسمان، ما را نگران می‌کند.»

رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر تکرار کرد که مردم اوکراین بدون توجه به خاموشی‌ها در دفاع از خاکشان ثابت‌قدم هستند.