زخمی‌شدن حداقل۲۰ مهابادی در تظاهرات دیروز

0
169

در پی تظاهرات اعتراضی مردم مهاباد، که در جلوی درب هتل “تارا”ی مهاباد صورت گرفت، هتل به آتش کشیده شده و با دخالت نیروهای پلیس حکومت اسلامی ، دست‌کم بیست شهروند زخمی شدند که وضعیت دو تن از آنان وخیم گزارش شده است.

بنا به گزارش رسیده از خبرنگار ماف نیوز در مهاباد: نیروهای انتظامی شهرستان مهاباد، از عصر دیروز بعد از حضور تظاهرات‌کنندگان، در محل هتل تارا حاضر شده و از گاز اشک‌آور برای از هم‌پاشیدن اعتراضات استافده کردند.

همچنین در نتیجه‌ی درگیری میان پلیس و مردم، دو تن از ۲۰ تظاهرات‌کننده‌ی زخمی، به شدت مجروح شده و تاکنون از ترس دستگیری، به هیچ مرکز پزشکی مراجعه نکرده‌اند.

این در جالی است که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند دفتر ریاست جمهوری اسلامی از نیروهای پلیس خواسته است تا از درگیری با متظاهران خودداری کنند اما این خبر از سوی منابع ماف نیوز تایید نشده است.

از سوی دیگر گزارش شده است که دفتر ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات در مهاباد نیز مورد هجوم افراد ناشناسی قرار گرفته است.

حزب دمُکرات کُردستان ایران نیز که در این مورد بی طرف مانده و تقریبا سکوت کرده بود، پیشبینی کرده است این تظاهرات، تمامی مناطق کُردنشین را در برگیرد.

فرمانداری مهاباد هم اعلام کرده است که تاکنون تحقیقاتشان تمام نشده است.

با این وجود فعالین کُرد تاکید دارند که خانواده‌ی این دختر، تهدید شده‌اند در صورت هرگونه مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور، باید از تایید تبانی برای تجاوز وی از سوی متصدی هتل و یک مامور اطلاعاتی خودداری نمایند در غیر اینصورت پرونده‌ی وی بسته خواهد شد.

روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، دختر مهابادی به نام “فریناز خسروانی” مهماندار هتل “تارا”ی مهاباد که از سوی هتلدرا، تبانی تجاوز به وی از سوی یک مامور اطلاعاتی صورت گرفته بود، در پی حمله‌ی مامور اطلاعاتی و بستن دربها از سوی صاحب هتل، مجبور به پریدن از پنجره‌ی طبقه‌ی چهارم هتل شده و جان خود را از دست داد.