زجرکش کردن یک زندانی مسن و بی دفاع در زندان گوهردشت کرج..

0
212

بنابه گزارشات رسیده یک زندانی مسن و بی دفاع در زندان گوهردشت ،مدتهاست که در حال زجر کش شدن می باشد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان ازفعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ زندانی حسن رضاپور ۷۱ ساله چند ماهی است که به اتهام ساختگی اختفای ادله به بند ۳ زندان گوهردشت کرج منتقل شده است .وی شدیدا بیمار و در آستانه مرگ دردناکی قرار گرفته است.

این زندانی مسن وبیمار در حالکیه در راهرو بند قرار داده شده است قادر به انجام کارهای شخصی خود حتی رفتن به سرویسهای بهداشتی نیست.

اخیرا در اثر زمین خوردن ،لگن خاصره وی دچار شکستگی شده است. زخمهای عفونی در بدن او ایجاد شده است که محل جمع شدن شپش و سایر حشرات می باشد.

این زندانی مسن و بی دفاع چند روزی است که قادر به خوردن غذا نمی باشد.

سایر همبندیانش نسبت به این مسئله اعتراض کرده و خواستار انتقال او به بهداری و درمان وی شدند. پس از مدتها اصرار، او را به مدت ۲۴ ساعت به بهداری منتقل نمودند و مجددا بدون درمان و با همان شرایط غیر بهداشتی به محل خودش در راهروی بند بازگرداندند.

او در حال طی کردن آخرین لحظات دردناک و طاقت فرسای زندگی اش می باشد.علیرغم این شرایط سخت، نه او را درمان می کنند و نه وی را آزاد می کنند تا در آخرین لحظات زندگی اش در کنار خانواده اش باشد.

شقاوت ، سنگدلی و جنایتکار بودن زندانبانان ولی فقیه حد و مرزی را نمی شناسد و به نظر می آید سعی دارند با این اعمال ضدبشری به گونه دیگری فضای رعب و وحشت را در زندانها حاکم کنند.

تمامی زندانبانان ولی فقیه از جمله مردانی رئیس زندان گوهردشت کرج و قاتل پیشین مردم کردستان وامیری معاون و سایر افراد این زندان شاهد وضعیت این زندانی هستند ولی هیچونه اقدامی انجام نمی دهند.

از طرفی دیگر در طی چند هفته گذشته در بند ۳، ۲ زندانی به نام سامان رسول پور و یک زندانی دیگر درزیر شکنجه به قتل رسانده شدند که علت مرگ یکی از آنها را خودکشی ودیگری را سکته قلبی اعلام کردند. در حالیکه تمامی همبندان آنها شاهد شکنجه وحشیانه این ۲ زندانی بودند.

همچنین روز گذشته یک پاسدار بند به نام شیرخانی در حالی که تابش شدید نور خورشید و گرمای نفس گیری در محوطه زندان حاکم بود تمامی زندانیان بند ۳ را که اکثرا مسن و بیمار هستند ، به حیاط زندان فرستاد و تا ساعت ۱۲:۳۰ آنها را بدون امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی و نوشیدن آب زیر تابش شدید آفتاب و گرمای شدید قرار داد.این پاسدار بند همزمان اقدام به جمع آوری تمامی پرده های سلولها و ملافه هایی را که زندانیان به منظور جلوگیری از ورود نور شدید آفتاب به درون سلول در مقابل پنجره ها نصب کرده بودند نمود و وقتی که زندانیان خواهان بازگرداندن آنها شدند به زندانیان گفت که آنها را قیچی کردم.

همچنین این پاسدار شکنجه گر یکی از زندانیان به نام قاسم ترکمان را که به قرار دادن آنها در زیر تابش آفتاب اعتراض نمود به زیر ۸ برد و او را به صورت قبونی مدتها آویزان کرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زجرکش کردن زندانیان بی دفاع و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار دادن سایر زندانی بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان دادن به سکوت و بی عملی در مورد جنایت علیه بشریت در ایران و ارجاع پرونده ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ برابر با ۳ اوت ۲۰۱۳

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

 

مقاله قبلیسوئیت سمفونی ملی خلیج فارس با ارکستر لندن ضبط می‌شود..
مقاله بعدیرییس جمهوری جدید ایران وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرد
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...