ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری: رژیم جمهوری اسلامی باید هزینه گروگانگیری‌هایش را بپردازد

0
195

فراکسیون حقوق بشر سنای آمریکا عصر سه شنبه میزبان اعضای خانواده چهار تن از زندانیانِ گروگان در جمهوری اسلامی بود.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری در حاشیه این نشست به صدای آمریکا گفت: ما با هدف پیگیری وضعیت تعدادی از گروگان‌های خارجی و دو تابعیتی گرفتار در ایران در کنگره جمع شدیم. آنها به صورت غیر قانونی و صرفا به عنوان اهرم فشار برای معامله با غرب، در ایران گرفتارند.

آقای رتکلیف یادآوری کرد: من سالهاست که کمپینم را در بریتانیا آغاز کردم. از سپتامبر سال جاری به طور دسته جمعی این کار را پیگیری می کنیم. ما با سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان صحبت کردیم که به جامعه جهانی بگویند که این مساله جهانی است و صرفا مساله گروگان‌های آمریکایی نیست.

به گزارش صدای آمریکا؛ همسر نازنین زاغری تاکید کرد: نیاز است که رژیم جمهوری اسلامی هزینه این اقداماتش را بپردازد. باید پاسخگو باشد . بنابر این دو خواسته داریم. اول اینکه مقامات جمهوری اسلامی که در امر گروگان‌گیری دخیلند در همه رده‌ها از قوه قضائیه تا عاملان و آمران دستگیری و بازجویان، برپایه قانون مگنستکی مورد تحریم قرار گیرند. همچنین اینجا هستیم که یادآوری کنیم که آمریکا به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. هر کشوری چه آمریکا و چه بریتانیا درگیری‌های خاص خود را در سیاست خارجی دارند. گروگانگیری ممکن است توسط گروههای تبهکاری صورت پذیرد؛ اما باید همه کشورهای جهان در شورای امنیت ملل متحد اعلام کنند که گروگانگیری دولتی پذیرفتنی نیست.